< Tilbake til oversikten

Hvor mye spiser dere?

nightly sa for siden:

Jeg lurer på om jeg spiser for store måltider... :o

Til frokost bruker jeg omelett av 3 egg noen baconterninger, en dæsj fløte og salt og pepper, og av og til en halv grov tekake til omeletten.

Til lunsj blir det gjerne en liten kyllingsalat med litt hvitløksdressing, størrelsesmessig er den mindre enn hva du får på cafè f.eks...

Mellommåltid er enten 2 pølser med smeltet ost eller et par knekkebrød med salami/fårepølse

Til middag/kvelds kan det være 1 1/2 kyllingfilet med fløtegratinert brokkoli og blomkål, har ikke veid det, men om du tenker en god håndfull med brokkoli/blomkålen...

Trodde ikke det var så store måltider jeg, men vekta går nå oppover...

nightly sa for siden:

Ingen som har noe input om hvor mye dere spiser? :)

nellie sa for siden:

Klarer ikke finne på noe eksempel på hva jeg spiser nå, men synes ditt eksempel ser veldig bra ut!:)

Peaches sa for siden:

Så du lurer på om du går opp i vekt pga for mye mat?
Synes ikke det ser ut som du spiser mye..
Jeg reagerte bare på at du sier du spiser knekkebrød, (hvilke er det? )Fiberrik m/solsikkefrø er det vi kan spise, men det kan jo være stopper for noen.

Så lurte jeg på hvilke pølser du spiser, mye stivelse og fysj i vanlige pølser.:(
Kansje disse to matvarene er med å stanse vektnedgangen.
Dessuten kan du sikkert ha godt av å litt mer fett:D

nellie sa for siden:

Til å være generell lavkarbo ser det hvertfall bra ut;)

nightly sa for siden:

Knekkebrød- Wasa delikatesse, 6,5 kh pr skive.. Men det er langt i fra hver dag jeg spiser det altså.
Pølsene er vanlige Gilde grillpølser. Veldig lite valg mtp pølser her, da vi har to små matvarebutikker med et labert utvalg.. Men med 7 kh pr 100 g, trodde jeg ikke det var så gale...?

Og så var det dette fettet.. Jeg aner ikke hvordan jeg skal få i meg mere fett.. Føler alt svømmer i det allerede.. :o

nellie sa for siden:

Hva mener du med at vekta går oppover da? Siden når? Gått ned noe før dette? Hvor lenge har du holdt på? Osv

Yrla sa for siden:

Kan du ikke bake lavkarbo-knekkebrød da? Du kan evnt. bestille varer på nettet om du ikke får det i nærheten.Maten skal ikke svømme i fett heller, særlig ikke når du ligger på et høyere karbohydratinntak. Knekkebrød (karbo) med smør og fett kjøtt er en dårlig kombinasjon slankemessig. Har du satt inn maten du spiser på diett.no? Da ser du hvordan du ligger an. Pølser kan du forsøke å bytte ut med en type kjøtt som koteletter f.eks.

nightly sa for siden:

Joda det kan jeg lage:) Har bare funnet Nannas knekkebrød her og de smakte jo frø.. Men jeg får se om jeg finner noen som er litt bedre på smak:)

Men pølsene blir vanskelig å erstatte med annet kjøtt.. Pølsene er "snacks" eller mellommåltid.. Kan liksom ikke begynne å steike koteletter for et raskt mellommåltid..

Jeg prøvde diett.no, men fikk det ikke til.. Skjønte ikke så mye av det:(

nightly sa for siden:

Jeg la inn på diett.no nå og fikk dette:

Energi: 2050
Goal: 2589
Fett: 166.76
Karbohydrat: 30.56
Protein: 95.89

Fredrikke07 sa for siden:

Kommer jo også an på hvor høy basalforbrenningen din er-hvor høy du er, hvor mye du veier, pluss aktivitet. regn på det, finnes formel på nettet. Du må ligge under på kcal også Eller mange som går på lavkarbo har jo opplevd å gå ned om de så har inntatt mer kcal enn man forbrenner. Men jeg har et inntrykk av at de som har opplevd det ikke har spist pølser og knekkebrød, men ligget veldig lavt på karber. Hvorfor det er slik aner jeg ikke.

nellie sa for siden:

Også er det naturlig å stå stille i perioder:)

Lindemor sa for siden:

Kanskje du kan passe på å lage opp noe ekstra som du har liggende i kjøleskapet til slike raske mellommåltid? Hvis du den ene dagen steker koteletter kan du jo bare steke et par ekstra og bruke dette til mellommåltid f.eks. Dette kan gjøres med svært mye mat og på den måten har du alltid noe "riktig" å ta av.

:)

Alynna sa for siden:

Ser ut som du ligger på ca 1,5 ganger det man burde spise?

nellie sa for siden:

1,5 av hva?

nightly sa for siden:

Nå skjønner jeg ikke hva du mener... 1,5 ganger mer enn hva?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.