Jeg sluttet på p-piller rett før jul, for å stabilisere kroppen igjen før vi skulle begynne å prøve. Jeg har hver måned fått mensen rundt den 3 (pluss minus 3 dager), men den har aldri kommet senere enn den 6. Denne måneden har det ikke kommet noe... I dag føler jeg meg skikkelig guffen og tenkte jeg skulle ta en test, men den viser kun én strek. Hadde man lagt veldig, veldig mye godvilje til så ser man kanskje antydningen til en veldig tynn strek andre veien også, men jeg tror nok ikke det teller. Så tesen er altså negativ. Men hva gjør jeg hvis mensen ikke dukker opp? Hvor lang tid venter man før man går til legen? Og kan testen være feil? Har noen andre erfaring med dette?
Hvis du pleier å få mensen rundt den 3. så burde testen være positiv 6. Men det kan jo ha skjedd ting rundt EL, som gjør at det er blitt forskjøvet? Det kan jo slå begge veier; at det ikke var nok HCG til å gjøre testen positiv enda eller at mensen kommer litt seinere. Hadde testet igjen om et par dager også evt gått til legen i starten på neste uke om det enda ikke har kommet noe mensen da.
Jeg fikk negativ test da jeg var gravid nå, tok mange uker før jeg tok en ny som var positiv.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.