< Tilbake til oversikten

Feit og trøtt på LCHF!

trønderjente29 sa for siden:

Merkelig og trist: har vært kjempeflink på LCHF i 14 dager (mellom 20-30 karber hver dag) nå, men sitter her med svær oppblåst mage og har gått opp 200 gram. Føler meg stygg, mislykket og veldig skuffet :( Hva kan være galt? (Jeg er helt frisk medisinsk sett)

Charlott sa for siden:

Om du legger ut en dagsmeny er det enklere å komme med tips :)

Furine sa for siden:

Mensen på veg?

Cyan sa for siden:

Et av to: 1. Du har ikke gitt det god nok tid. Noen bruker lengre tid enn andre på å venne seg til det nye (ketogene) kostholdet. 14 dager er kort tid. Gi det i hvert en måned, helst to, før du gjør deg opp endelig status på hvordan det ser ut til at kostholdet fungerer for deg 2. Du kan være en av de som fungerer bedre på litt flere karbohydrater om dagen.

Cyan sa for siden:

Ja selvsagt, det tenkte jeg ikke på (sikkert fordi jeg ikke har noen syklus selv :p). Et av 3 da ;) Og en fjerde ting kan jo være at du rett og slett spiser feil :) Og så teller det jo inn om du har stor overvekt også.

Ok:)

En typisk dag:

frokost: hjemmebakte LCHF knekkebrød med ost, meierismør, skinke e.l
lunsj: 150-250 g kjøttdeig med 50 g isbergsalat, 10-12 agurkskiver, 5-6 osteskiver og en "dæsj" sæterrømme/majones e.l
(kanskje en Atkinsbar til kaffen hvis jeg er skikkelig søtsugen)
middag: pytt i panne: 50 g jalapenoskinke, 150 g bogskinke, litt baconost, 1/5 agurk, 1/3 paprika
kveldsmat: som frokosten

drikker svart kaffe, te med sukrin, og ellers masse bon aqua naturell/farris.

Charlott sa for siden:

Er vi da oppe i ett av 4-5 ting? :p

Tenkte heller ikke på mensen, har heller ikke syklus ;) Utrolig hvor fort man glemmer...

er akkurat ferdig med mensen for denne måneden, men kunne jo godt ha vært det ellers ;)

Cyan sa for siden:

Det kan kanskje være litt lite fett..? SYns også det er lite grønt. Isbergsalat og agurk er det ikke mye næring i. Har du prøvd å legge inn maten i diett.no for å få fordelingen mellom de ulike næringsstoffene. Noen opplever brøderstatninger som partystoppere, men jeg ville ikke ha begynt å luke ut disse når du bare har vært på dietten i 14 dager.

mama67 sa for siden:

Min første tanke er, for lite mat og for lite fett. Lite grønnsaker også. Øk på med alt sammen og se om det kan hjelpe.

Er ikke veldig overvektig, er 1 1/2 kg overvektig (i følge BMI skalaen), men ligger ca 8 1/2 kg over trivselsvekten min:rolleyes:

Cyan sa for siden:

Ja, og sikkert enda flere også :p Jeg må visst slutte å være så bombastisk :lol:

Cyan sa for siden:

Da er det nok stor sannsynlighet for at du må smøre deg litt ekstra med tålmodighetskremen. Dess mindre overvekt, dess treigere går det, som regel :ja: Og så er det ikke sikkert at kroppen er enig med hodet ditt om hva som er trivselsvekten. Spiser man nok så er lavkarbo vektregulerende.

Charlott sa for siden:

Hehe, eller bare legge til et safe punkt på lista "Eller noe helt annet" :p

Men nå sklir tråden helt ut her, på en av mange måter :p

Unnskyld, trådstarter!

som tidligere jojoslanker og kaloriteller :rolleyes: så vet jeg ikke hva slags matvarer jeg bør spise for å få mer fett i kosten, heller omvendt.. noen kjappe tips? jeg er veldig glad i grønnsaker, så hvis jeg bør spise mer av det, er det kjempegode nyheter for meg! :sikle:

no prob, synes det bare er gøy at folk er så flinke til å svare! ;)

Sanna 1 sa for siden:

Vær obs på at kullsyre kan gjøre deg veldig oppblåst, når du er på lavkarbo.
Det har iallefall vært min erfaring. Og det forsvant da jeg gikk over til bare vann. Farris drikker jeg nå kun til middag.

Furine sa for siden:

Et du deg behageleg mett til kvart måltid?

ja, jeg er nok av den utålmodige typen..:D håper oppblåstheten og trøttheten og vektopp(!)gangen bare er fordi jeg er helt ny på LCHF og at "diettkroppen" min reagerer. "fett??? hjeeelp!!":p

for lite mat? ok, det var jo egentlig godt å høre. trodde det var litt mye egentlig..:p men hva er fett? margarin? rømme?

Cyan sa for siden:

Hvis du ser i linken i signaturen min, så har jeg lagt ut en del dagsmenyer for meg selv. De er ikke alltid ideelle, men jeg har oppgitt næringssammensetningen. Akkurat nå har jeg lagt meg på et ekstremnivå for å prøve å riste av meg et platå, så det vil jeg ikke anbefale en nybegynner å bevege seg ut på, men de første menyene ligger jeg på et karbohydratinntak på 20-30 per dag.

Nakkekoteletter, laks, bacon, ribbe, lammekjøtt o.l. er naturlig fete. Jeg har blitt fan av å legge på en skje kryddersmør på kjøttstykkene. Du kan bruke ren olje eller oljedressinger over salaten. Eggesmør med baconbiter er snadder på fisk osv.

Dersom man belager seg på å få de fleste karbohydratene fra grønnsaker er det ganske mye man kan spise. Blomkål og brokkoli er safe (lag mos av disse med muskat, en god dæsj smør og kremfløte. Snadder). Personlig er jeg veldig glad i asparges, sopp og spinat.

Bruk forresten ekte smør, ikke margarin.

Furine sa for siden:

Margarin bør ein halde seg unna, det er høgforedla fabrikkskit! Et heller skikkeleg smør, meierismør til dømes. Rømme er bra, feitt kjøt, feit fisk, avocado!

ahhh! at jeg ikke tenkte på det! :rolleyes: drikker sikkert 3 l med farris/bon aqua hver dag - elsker det! kanskje jeg bør kutte til et glass til "dessert"? :p

heller mot å spise meg litt for mett, men prøver å moderere meg ;)

Furine sa for siden:

Ok, ville berre sjekke at du ikkje et for lite. For det er ikkje poenget! Men det kan vere du får i deg for lite feitt heilt enkelt + at kroppen din ikkje heilt har forstått at den skal fyre på feitt no i staden for karbohydrat.

tusen takk for det fine svaret!
har bokmerket menysiden din, og skal prøve ut litt forskjellige ting derfra:) jeg ligger også på 20-30 karber om dagen, så det skal passe meg utmerket! (jeg bruker meierismør ja, og elsker det!)
da skal jeg kjøre på med brokkoli, blomkål, spinat, sopp og asparges. tjohei! flaks at ferie/skattepengene ikke er helt brukt opp enda... :D

ok. ser det er flere som mener at jeg spiser for lite fett, så da skal jeg øke på med det!
må bare si tusen takk til de som svarer her! dere er jo fantastiske til å svare og ville hjelpe andre. ti tomler opp! :klem:

Furine sa for siden:

Feitt mettar, så et i vei! :)

Catwoman sa for siden:

Jeg blir oxå oppblåst av kullsyre, men vil gjerne ha i meg de mineraler som finnes i Farris. Rører bare ut kullsyra med en skje el, så er det bare å drikke ivei ;)

den var ikke dum, du ;)

Catwoman sa for siden:

Nei, ikke sant :D Bortsett fra at sambo flirer godt hver gang jeg "rører" ved middagsbordet... He, he!

Charlott sa for siden:

Jeg blander gjerne vann og Farris, lettere å få i seg slik synes jeg :)

Ellers er jeg enig i at du nok må gi kroppen tid, samt nok fett og vann. Ikke uvanlig at det vil ta litt tid for en kaloritelle-kropp å skjønne tegninga med at sultetiden er over :D

Lykke til, uansett :heia:

Takk for det! Huff ja. Jeg har telt kalorier og sultet meg av og på i 4 år (idiotisk jo-jo slanking), så det er ikke rart hvis kroppen ikke vil samarbeide i begynnelsen :o

Bollemor sa for siden:

her sto det mye fornuftig;) tror kanskje jeg spiser alt for lite viss derre menyn din hørtes lite ut;) vet jeg spiser alt for lite fett jeg da..:S

i dag, 3 dager etter jeg skrev det opprinnelige innlegget er jeg nesten verre enn den dagen jeg la inn innlegget: er så oppblåst nå at jeg nesten begynner å gråte. magen står ut som en gravidmage og det gjør vondt (har ikke luft i magen, eller uvanloig avføring, men bare "stor vond mage") synes veldig synd på meg selv nå, men håper jo fremdeles det er en overgangsfase. ikke har jeg gått ned i vekt heller. :confused: :(

Yrla sa for siden:

Om du blir oppblåst av atkinsbar er ikke rart.

kanskje jeg ikke tåler melkeprodukter? veldig dumt, for nå spiser jeg ost og meierismør til nesten alle måltider jeg lager. hva skal jeg spise hvis jeg ikke kan spise det? :eek:

Nerthus sa for siden:

Mange her inne spiser lavkarbo så godt som fri for meieriprodukter, bla photobscura :)
Du kan prøve og kutte fløte/rømme/CF og sånt først en uke. Spis så rent som mulig - uten brøderstatninger av noe slag. Egg i alle varianter, fisk, fugl, kjøtt med kokte grønnsaker, meierismør, avocado. Kutt også kullsyredrikken, og hold deg til vann. Prøv to uker med bare rene produkter minus flytende meieriprodukter og se hva som skjer.

For noen tar det lengre tid enn for andre og tilpasse seg lavkarbokostholdet, så ha tålmodighet! :)

danielve sa for siden:

Ser ut som om du spiser alt for lite ja. Er nok ikke lett å godta mye "Nei- mat" i starten.

Tusen takk for svar! :) Jeg tenkte at å kutte ut hvitost ville vært en god ide siden det er laget av melk? jeg elsker ost, så vil helst ikke, men gjør det som må til! nå har jeg akkurat kost meg med mine elskede lchf knekkebrød, men skal kutte de også. (men det blir ikke lett!:rolleyes:) men du: kan jeg spise meierismør hvis jeg skal kutte melkeprodukter da? siden det er laget av fløte? blir så forvirra, er bare vant til å se på kcal innholdet i produkter, og ikke hva de faktisk er laget av/inneholder. :o

nei, det er sikkert! ;) men jeg er ikke så glad i kjøtt og fisk fra før, så dette kostholdet er ekstra vanskelig forfor meg. kjøtt til frokost, lunsj og middag? ewww...:(

Modezty sa for siden:

Nå har jeg ikke sjekket linkene som du har fått, så mulig det er blitt sagt før, men ..

Hvis du tidligere har jojoslanket deg, som de fleste damer/jenter, så tar det tid før kroppen din blir trygg på at du får nok næring. Gi det litt tid, så slipper det!

En annen ting er at vekt ikke er alt, noe man tydelig ser i dette blogginnlegget! Jeg vet iallefall hvilken av disse jeg ville foretrukket å være:

Bilde lånt fra: primitivestimulus.com/, innlegg 23. juni 2011. Bloggen anbefales! (Lå en link til denne i en annen tråd i går, tror jeg). Samme dame - samme vekt, godt voksen (i 50 åra). Viser at vi alle kan klare å se bedre ut :)

Atkinsbar gjør magen min oppblåst og rar - og jeg ville kuttet den før andre endringer i kostholdet! Samme gjør produkter med maltiol (f.eks. Sukkerfritt). Jeg spiser fortsatt begge deler, hvis jeg virkelig MÅ ha noe - men vet da at jeg blir oppblåst (buksa blir merkbart trangere) og magen blir utilpass.

Jeg har atkinsbar som nødproviant, men er klar over "effekten" - og har nærmest kuttet den ut nå. Er jeg søtsugen spiser jeg heller en liten bit mørk sjokolade - minst 70% kakao. Sjekker likevel alltid karboinnholdet på de før jeg spiser. Premium har en porsjonssjokolade - genialt for meg som er stor sjokomons.

Modezty sa for siden:

Hva med reker og avocado, med majones? Det synes jeg er nydelig - og har godt med fett.

Jeg spiser også endel salater, og har oppi masse snadder. Lager gjerne egen vinaigrette av balsamico og olivenolje, eller bare ren extravirgin olivenolje.

Nerthus sa for siden:

Det kan hende du tåler meierismør selv om du ikke tåler andre meieriprodukter - lurer på om det var Photo som sa noe om det tidligere? Uansett er det greit og legge en plan for hva du utelater - slik at du ikke utelater ALT på en gang for da finner du ikke utav hva det var som trigget problemet i utgangspunktet :)

jeg spiser sjeldent atkins da;) og disse dagene hvor jeg har vært så oppblåst har jeg ikke rørt en atkinsbar en gang. vil ihvertfall holde meg unna mørk sjokolade siden de inneholder så mye karber. er liksom ikke verdt det. enten må jeg fråtse i sjokolade ellers så vil jeg ikke ha noe av det :rolleyes: tror jeg tar tipset ditt om å gi det tid, stakkars kropp, først sulteforet og så pøser jeg på med kjøtt og fett :o

liker ikke reker (eneste her i verden jeg ikke liker tror jeg, veldig synd..) salater blir det mye av her også, det passer jo kaloritellehjernen min godt også.. :D:p

Photobscura sa for siden:

Jepp! Jeg har melkeproteinintoleranse, og det er ofte proteinet i meieriprodukter som utgjør partystopperen. Meierismør tåler jeg fint, heldigvis. Nå får jeg allergiske reaksjoner av særlig ost (rosacea-aktige utbrudd i ansiktet, dårlig mage etc), så for meg er det klokkeklart at dette er noe jeg ikke skal ha for mye av. Syrnede melkeprodukter går greit i små doser, fløte igjen er katastrofe for magen ... :o Men om man tåler meieriprodukter, så synes jeg man godt kan bruke det. Det beriker kostholdet, men det kan være greit å begrense seg noe. F.eks i Atkins induksjonsfase kan man spise drøyt 100 gram ost daglig, i tillegg (om jeg ikke husker HELT feil) 3 ss rømme/cf ELLER fløte.
Om det kan kalles erstatning, så bruker jeg f.eks kokosmelk i gryter, lager dem litt indiskinspirert, og det er totalt snadder! Jeg lager dressinger av majones, etc, selv om jeg begrenser meg litt der på grunn av at majones gjerne inneholder dårlige oljer.

Håper du føler deg bedre snart! Det er nok helt individuelt hvor lang tid det tar før kroppen er i lage, og om du har spist strengt lavkalori før lavkarbo, så kan det nok hende at kroppen trenger ekstra god tid på seg før den er trygg på at den får den næringen den skal ha. :)

oi, ja det må jeg huske! har en tendens til å gjøre "alt eller ingenting" ut av alt, så jeg tenkte å kutte absolutt alle melke/meieriprod. nå, men det forstår jeg jo nå at jeg ikke bør gjøre! :D kutter cottage cheese og seterrømme først da, siden det ikke er noe "om å gjøre" for meg å spise uansett.. takk igjen for svar!

hmm har aldri prøvd kokosmelk før, det høres jo ok ut. tror kanskje osten er en liten synder siden jeg spiser mye av den nå, så skal redusere til under 100g daglig og se om det utgjør noen forskjell på oppblåstheten. meierismøret beholder jeg, for det er jo så digg + at det er veldig fett :D

vil bare opplyse om at nå har jeg nettopp spist lunsj:

100g bacon stekt i meierismør
6 pepperonipølseskiver med majones
2 speilegg stekt i meierismør
1 mellomstor sjampignon
50 g paprika

og så helte jeg stekefettet over hele måltidet. måtte "trykke" det i meg, men alt gikk ned! nå er jeg veldig stolt - og mett! :visemuskl

Cyan sa for siden:

Om du reagerer på meieriprodukter kan det være melkeprotein eller laktose du reagerer på. Photo reagerer på melkproteinet, og har gitt deg råd på hvordan du da kan spise. Jeg har laktoseintoleranse, og det gjør et hele mye enklere for da får man kjøpt en del laktosefrie produkter, og det kommer flere og flere av dem. Nå har det til og med kommer laktosefri kremfløte :heia: Jeg reagerer kraftig på melkeprodukter som vanlig fløte, melk osv, så her bruker jeg laktosefrie produkter. Syrnede produkter og ost går fint i små mengder. Meierismør reagerer jeg ikke på.

Så keep in mind mens du tester ut, at dersom det viser seg at du reagerer på f.eks. fløte kan du prøve laktosefri en periode og se om det er bedre.

Marika sa for siden:

Hei!
Når dere sier at dere reagerer på meieriprodukter; kan dere si noe om hvordan det arter seg? Blir dere oppblåste som Trønderjente beskriver, får diare, forstoppelse, magesmerter...?? Jeg lurer nemlig også på dette, for jeg får stadig denne store oppblåste magen - uten at det er luft. Bare en sånn diger "gravid-mage" som gjør meg helt "satt ut":( Har studert på hvilke matvarer som skaper de største problemene, men blir litt halvgal av det da jeg ender med å mistenke mat generelt som "fiende". Dog tror jeg kanskje mye melkefett, som fløte, rømme o.l. er noe som ofte har vært inne i bildet når jeg har mest trøbbel med magen.
Takknemlig for svar:)

Mange som reagerer på melkeprotein, gjør det gjerne kun fra kumelkprodukter, jeg tåler f.eks ekte bøffel- og geitost (altså ikke brunost ;)) bra. F.eks feta og mozarella, så lenge de ikke er "jukse"-produkter, og laget av kumelk i stedet.

Det finnes hauger av gode indiske og thailandske oppskrifter med kokosmelk i. F.eks er denne gryta helt fantastisk, og du kan fint kutte ut bønner og linser, da det ikke er helt forenlig med ketogent kosthold. Og denne suppa er så god at den er til å dø for!
Ellers synes jeg det er ganske godt å bare steke opp f.eks kjøttdeig av lam (men vanlig storfe funker også) med masse hakka grønnsaker -løk, paprika, spinat etc, garam masala og/eller currypaste, heller over kokosmelk, og bare la den koke inn til den er tykk og deilig! :)

Av særlig fløte, men også rømme og cf i visse mengder får jeg vond og oppblåst mage, og ... diaré ...
Om jeg spiser mye ost får jeg utbrudd i ansiktet som minner om rosacea. Huden blir tørr, kløete og jeg får varmebluss, og så dukker det opp en masse nupper som blir kviseaktige. Nasty shit ... :cool: Og veldig trist, for jeg EEEELSKER ost.

Marika sa for siden:

Takk for svar:) Det kan nok synes som at jeg bør kutte de fete meieriproduktene en periode, og se om det bedrer tilstanden, for dine symptomer er noe jeg i alle fall til en viss grad drar kjensel på. Og det er surt, for jeg også digger ost. Da jeg begynte å jobbe med å bli kvitt den ihuga fettangsten var det især gleden over deilige fete oster som åpnet en ny verden for meg. Tidligere hadde jeg trodd at 10%-osten var kjempegod, men nå skjønner jeg at den ikke smakte noe som helst.

Det er visst en enzym jeg mangler, som gjør at jeg reagerer sånn på kasein. Jeg vet det finnes et probiozym som gjør jobben for kroppen, sånn at man tåler kasein bedre. Men det er grisedyrt, så det er vel heller noe jeg tenker på å skaffe meg på sikt, i tilfeller der jeg vil meske meg litt i ost! :D
På den positive siden sparer jeg en del penger, for melkeprodukter er jo ikke akkurat billig.

takk for tipset! nå fikk jeg mye å tenke på ;) jeg må si at nå har jeg ikke spist noe rømme, c.c, creme fraiche eller fløte i hele dag og har ikke følt meg oppblåst som jeg pleier.. men har ikke spist hvitost heller forresten..:rolleyes:

JA! Endelig noen som vet akkurat hvordan jeg har det! Jeg blir også helt satt ut av "gravid magen" min noen ganger, og blir sint, sur og oppgitt over mat generelt pga dette. føler meg ikke så veldig attraktiv overfor mannen min heller these days..:(
Som skrevet i innlegget over, har jeg kuttet ut noen meieriprod. i dag, virker som det letter litt på "trykket" i magen iallefall:)

ohh den siste der med kokosmelk hørtes jo kjempedigg ut! synd det er søndag i dag, for nå fikk jeg lyst til å kjøpe kokosmelk..;)

Marika sa for siden:

Du kan banne på at jeg skjønner hvordan du har det, ja, Trønderjente. Det er et sant helvete, og jeg bruker all min energi på å analysere det jeg har spist, mistenke evnt syndere, og tenke på at "jeg tåler ikke mat!".
I dag har jeg det skikkelig dårlig, med vannansamling i kroppen og en utstående mage. Meeen - i går kveld hadde jeg micro-stekt ost som snacs... Det må jo være den som er synderen:confused: Dette begynner å bli en velkjent helgeopplevelse for meg, og det er kanskje på tide å stikke en finger i jorda, og si at: Osten har mest sannsynligvis skylda. Og jeg som var så happy for å ha funnet noe lovlig og ok snacks til helgene. Grrrr:mad:

noen ganger tenker jeg at jeg vil stikke en kniv i magen for å få vekk den trykkende "gravidmagen", så ille er det noen ganger..:(
osten er nok en synder hos meg også, og jeg som "endelig kunne spise hvitost"... du kan prøve baconcrisp (sånn ekte, "gammeldags", med 0-1 karber. koster 25 kr for 75 g pose på bunnpris iallefall) som snacks. det er veldig uvant i begynnelsen, men bedre enn ingenting! jeg trykka i meg 35 gram i går, sammen med litt mineralvann for å kose meg, og det funka sånn greit nok. håper det går bedre for oss begge etter hvert. vært lenge på lavkarbo du? (jeg er inne i min 17. dag)

Marika sa for siden:

Har spist litt bacongull tidligere, og nå blir det nok tilbake dit igjen. Var litt redd for det en stund også, pga saltinnholdet (fikk litt mye vann i kroppen "dagen derpå"). Men prøver igjen. Det er jo ok å ha noe snacks innimellom...:o

Jeg har vært "vinglepetter" i omlag 1,5 år. Kan i alle fall si at jeg har spist lavkarbo, med god margin til 70 gr karbo pr dag. Innimellom har jeg vært i ketose, men tror ikke jeg er det nå. Har det ikke som mål, da jeg egentlig er undervektig. Lang, tynn kropp med en stor bul midt på (den oppblåste magen). He he... litt av et syn i grunnen;)

Lavkarbo-kostholdet er i alle fall mye bedre for meg enn brød- og pottit-kosthold. Blir syyyyykt oppblåst av brød så det kommer jeg aldri til å spiser mer - ever!!!!!! Det jeg sliter med nå er fattangsten. I perioder kommer jeg meg over den og spiser en del fett, men jeg får endel ubehag av det, så i andre perioder feiger jeg ut. Da blir det (som det er nå) usunne perioder med lavkarbo / lavfett.

Vil gjerne følge med på deg - om du finner ut noe mer om årsaker til oppblåst og "hoven" mage:)
Jeg kommer til å la melkeprodukter seile sin egen sjø til uka, og spise så ren mat som mulig, og så får vi se hva som skjer;)

PS Jeg spiser / drikker overhodet ikke noe med søtstoff, for det har ihvertall en syk innvirkning på magen min, så det er ikke der "hunden ligger begravet" for min del. Var på en knalltøff avvenning, men nå er jeg kjempeglad for å ha klart å kvitte meg med en last jeg ikke trodde jeg kunne leve uten:D

Bra! Da prøver vi sammen og kutte melkeprodukter denne uka, har stor tro på at vi føler oss bedre da! :) Blir spennende å høe til helga om noen av oss har hatt gravidmage i løpet av uka;) Heldigvis har jeg ferie og slipper å promenere rundt på jobb med den "ølvomen". Siden jeg er relativt ung, og relativt nygift ser jeg for meg de endeløse blikkene og spørsmålene: "næmmen er du graviiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiid??" nei, jeg er ikke det..............:rolleyes:

:heia:Flink du er som har kuttet søtstoff helt! Det er mitt mål også - et veldig langsiktig mål da.. Bruker fremdeles sukrin i te og når jeg baker brownies e.l.
Trodde forresten at jeg var avhengig av cola light, men etter 2 dager (!) uten, sluttet jeg å tenke på det. Er så herlig å slippe å tenke på cola hele tiden! og jeg vet jo at kroppen har det mye bedre uten! nå er det mineralvann og springvann for alle penga (til og med gubben har sluttet med brusen nå:D)

Trodde jeg var "fett-redd" (haha! her i trøndelag betyr dèt noe heeelt annet enn å være redd for fett...) jeg også, men når jeg ser på diett.no der jeg skriver alt jeg spiser ser jeg at jeg spiser mye fett hver dag..

Peppa Gris sa for siden:

All kunstig søtning får meg til å bli en liten ball. I tillegg til at jeg må velge mellom gluten eller melkeprodukter. Jeg kan ikke spise begge deler. Jeg ville begynt å kutte i en enda og se hva som hjalp, men du må gi det noen dager så du ser :)

Lykke til!

Rikkem0r sa for siden:

Måtte le litt når jeg leste det ja :lol:

hi hi, ja jeg også..
husker at jeg tok ordet på et personalmøte en gang og eksklamerte at det er for mye fett i maten til brukerne! da ble jeg møtt med et latterbrøl uten like... var ny i trøndelag og skjønte ingenting...:D

Yrla sa for siden:

Trønderjente, du sier du har ballongmage og spiser sukrin. Jeg tenker dette henger sammen. Første gang jeg spiste sukrin fikk jeg diare.

Marika sa for siden:

Jeg tror jeg reagerer på sukrin, jeg også. Mistenker i alle fall det; selv om jeg har gått rundt og trodd at sukrin er "safe". Så nå tør jeg ikke røre det heller.... lever nå et liv totalt blottet for "søtsmak". Men så snart man han vennet seg til det er det i grunnet helt greit.

langaard sa for siden:

Får jeg en sjelden gang lyst på noe søtt, tar jeg en stor Ifa lakris :)
15g kh i hele posen:D

gud jeg håper ikke det er sukrinen jeg reagerer på! det er det siste gode jeg har igjen siden jeg egentlig ikke er så glad i kjøtt, fisk, fugl, egg, smør osv.

Veiedag dag 19. Opp 0,5 kilo og en dundrende hodepine. NÅ har jeg lyst til å gi opp :hylgrine:

Peppa Gris sa for siden:

Klem på deg! Det der er ikke noe gøy!

Rikkem0r sa for siden:

Heier på deg, og sender en stoor trøsteklem :klem: Håper du snart kommer over kneika :suss:

takk! :blomster: Ikke noe annet å gjøre enn å fortsette som planlagt, få nok mosjon og (prøve å) tenke positivt og langsiktig! (og så ta en paracet da selvsagt..)

awhh :love:

PrøveKanin sa for siden:

Ser at andre har nevnt det før meg, men jeg gikk heller ikke ned noe før jeg kuttet ut melk og melkeproduktene i kostholdet.

bare fint at du sier det, noen ganger må man få ting inn med teskje;) nå har jeg har ikke spist cottage cheese, creme fraiche eller rømme på noen dager, og er mye mindre oppblåst og uvel - så der kan man se...:) hvitost/smøreost osv har jeg spist, men kun 100 g om dagen - og det går fint. meierismør reagerer jeg ikke på, heller ikke en eller to ss fløte i kaffen. tror jeg har funnet den gyldne middelvei:D:D

..men vektnedgangen lar vente på seg... :rolleyes:

Modezty sa for siden:

Ikke gi deg :klem:

Sliter med å få vekta til å gå nedover jeg også, men stillstand (eller litt opp og ned) er greit.

Husk også at trening gjør at du kan gå opp i vekt kort tid etter - jeg trente i går, og veide 800 gram mer i dag. Det er slik jeg har forstått det musklene som binder mer vann i kroppen (?).

Yrla sa for siden:

Bytt sukrin ut med natreen eller sukralose i en uke, da vel, og se om det hjelper. Ikke at jeg vil anbefale natreen i store mengder,altså. Men bare for å sjekke om sukrin er synderen. Tar du magnesiumtilskudd? Visse av disse kan gi magetrøbbel også.

Tusen takk for oppmuntring! Gir meg aldri jeg:D Jaså, det om trening visste jeg ikke. Nå trener jeg ikke så mye lenger, for jeg blir så trøtt og slapp (bly i beina og rumpa:p) siden jeg begynte på lavkarbo, men jeg har faktisk trent litt den siste uka. håper/velger å tro at det er derfor jeg har gått opp i vekt, jeg! ;)

Peppa Gris sa for siden:

Men måler du deg? Kanskje du krymper selv om vekten går opp?

begynte å måle meg for 2 dager siden, så det er vanskelig å si enda, men jeg kjenner på klærne at jeg ikke har krympet.. skal bite tenna sammen og ta tiden til hjelp har jeg funnet ut! ;)

jeg har vel nesten utelukket sukrin, da jeg har brukt generøse mengder av det i noen dager nå og ikke hatt no magevondter:) tar ikke noe tilskudd, bare tran :D

For 3 dager siden begynte hodepinene fra h##vete, og samtidig kuttet jeg ekstra i karboinntaket (mellom 11-16 pr dag) og det kjentes ut som om noe "løsna", vanskelig å forklare. i dag veide jeg meg for jeg hadde liksom på følelsen at det hadde skjedd noe, og med pysj (pleier å veie meg naken:D) veide jeg 77.3 kg, mot 77.5 kg før. Og jeg ble så glad! Tenk å bli så glad for 200 usle gram.. :rulleøyne og det skal sies at dagen før skeia jeg ut med 2bx pepsi max, en Atkinsbar og lavkarbo riskrem (cottage cheese og krem!:eek:) med kanel og sukrin. Ikke ble jeg det minste grann dårlig av det etterpå, eller i dag. Er så happy! (håper det ikke er forbigående..;))

:spent:

Hurra! Kanskje du har kommet gjennom "veggen"? Krysser fingra for at det fortsetter i samme tralten.
Og jeg vet alt om å juble for hvert hundregram ned. Jeg har brukt nesten fem år på 24,5 kilo. ;)

Yrla sa for siden:

Ok. Fint du ikke har vondt mer.

Åå, jeg håper virkelig det! :spent:

Dæven, du har tålmodighet! :heia:Vet ikke om jeg hadde greid det! ;) En liten(?) ting til: noen som vet om det er mulig å krympe 2,5 cm rundt livet på 4 dager? :eek: Eller så har jeg målt veldig feil!

takk! :)det er veldig deilig å slippe magvondt! :D

Åh, takk! Men det handler om alt annet enn tålmodighet! Jeg har hatt så stor helsemessig uttelling på dette kostholdet at det aldri har vært noe alternativ en gang å skulle gå tilbake. Jeg er kvitt allergier, migrene, pluss en mengde andre helseplager. Jeg er symptomfri fra pcos, holder hva som var en nært forestående diabetes i sjakk. Uten dette kostholdet hadde jeg vært svært syk! ;)

Det er ikke usannsynlig det, altså. Jeg gikk inn fire cm i midja første uka etter at jeg la om kostholdet!

Så bra å høre at du er så mye friskere nå enn før! Good for you! :) Jeg hadde ingen helseplager før jeg begynte på lavkarbo sånn sett, var litt oppblåst og sånn eneste, og så litt vansker med søvnen nå og da (det er borte nå ;)).

4 cm første uka? Shiit? :eek: Da konkluderer jeg med at jeg har målt rett (jeg synes nemlig bh'n satt så ekkelt på plutselig - da er den for stoooooooooor!!! :D)
:_punk:oh yeah!

Jeg hadde nok mye vann i kroppen. Min første måling var på 111 cm, så jeg var stoooor!
I dag er jeg ca 30 cm smalere rundt midja.

Yay for for stor bh! :heia:

smgj sa for siden:

Om du har gått fra å være væskeblubbete til ikke, eller fra å være oppblåst til ikke er det fint mulig. Jeg hadde en skrekkopplevelse med to småposer maltiolsøtet "karamell" her... da jeg gikk opp 5-7 cm rundt livet på noen få timer. Og inni h!"#%"#&"¤"#¤%& det var VONDT!!! Og, så deilig det var da jeg begynte å fise... unnskyld, men det var på det tidspunktet bedre enn sex, fordi fikk jeg iallfall luft UT

Så om du har funnet noe kroppen din ikke tåler så godt så har du anntakelig både fjernet noe som er vondt - og en partystopper. :)

sånn mage har jeg hatt lenge, men uten luft (!!). er såå deilig å bli kvitt den!:D

hmm da var det bare å finne ut hva jeg har fjernet da? jeg begynte å gi faen, tror det hjalp! :D nå koser jeg meg med det jeg vil ha, når jeg vil ha det! :cool:

Nerthus sa for siden:

Lurer på hvordan h!"#%"#&"¤"#¤%& HØRES ut i virkeligheten fnis

meh. var visst forbigående.

hadde målt feil.:(

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.