linnita sa for siden:
Jeg er kjempeglad i rabarbra, og nå er det jo tiden for det. Syltetøy har jeg laget, byttet bare ut sukker med sukrin og splenda. Det samme med grøten. Men er det noen som har ei god oppskrift på rabarbrapai eller kake?
linnita sa for siden:
Jeg er kjempeglad i rabarbra, og nå er det jo tiden for det. Syltetøy har jeg laget, byttet bare ut sukker med sukrin og splenda. Det samme med grøten. Men er det noen som har ei god oppskrift på rabarbrapai eller kake?
Brillefia sa for siden:
Jeg har masse rabarbra i hagen. Hadde vært fint å kunne brukt det til noe for en gangs skyld :) Ungene mine synes ikke det var noe godt.
Oppskrft på syltetøy?
Lil@ sa for siden:
ååh, rabarbra.. også så lite karbohydrater.. o,7 g, sikkert pr 100g??
Jeg har lyst på rabarbrapai jeg.. mmmh
Carisma sa for siden:
Jeg laget smuldrepai med ketolyse bakemiksen, ble veldig god! Smør og bakemiks blandet til passe deig bare.
linnita sa for siden:
Har funnet masse forskjellige rabarbraoppskrifter på nett nå. Og bytter bare ut sukker med sukrin og splenda, potetmel med jhk osv. Så nå står rabarbrasyltetøy med jordbær, rabarbrasyltetøy med svisker og vanlig rabarbrasyltetøy å putrer på kjøkkenet :) Skal legge ut oppskriftene her :)
linnita sa for siden:
Rabarbrasyltetøy med jordbær
1 beger jordbær
500 gr rabarbra
24 ss splenda
En god dæsj sukrin (ca 10 ss)
Rens og vask rabarbraen, skjær i ca 2 cm tykke biter. Del jordbærne i to. Legg rabarbra, jordbær og søtstoffer lagvis i en kasserolle. La stå på kjøkkenbenken ca 2 timer, slik at sukre får trukket ut litt væske.
Kok til det blir passe tykt. Rør underveis slik at det ikke brenner seg.
linnita sa for siden:
Rabarbrasyltetøy
Ca 1,6 kg rabarbra skåret i biter (1cm).
Vaskes godt og trengs ikke å skrelles.
32 ss splenda
15 ss sukrin
Ha rabarbra i en kasserolle. Strø sukrin og splenda over. Sette den i kjøleskapet over natta. Neste dag er søtstoffet blitt til væske, og den er klar for å kokes. La den småkoke i 1,5 time til den har fått rødbrun farge. Rør om jevnlig. Ikke tilsett noe. Kjøl av.
linnita sa for siden:
Rabarbrasyltetøy med svisker
linnita sa for siden:
Kommer flere oppskrifter senere, må bare berge syltetøyet mitt nå. Jeg blander Sukrin og Splenda fordi jeg synes Sukrin iser slik :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.