< Tilbake til oversikten

Pizzabunn fra Lavkarbohuset - anbefales!

Mosepjusk sa for siden:

Mmmm fristende!

Lillemy71 sa for siden:

Til informasjon så er denne er dessverre ikke glutenfri for de av oss som må styre unna det.

nellie sa for siden:

Er detta den bunnen det var en som etterlyste prøvekaniner til, for litt siden?

Jabba sa for siden:

Jepp! Og den var veeeeldig god.....

nellie sa for siden:

Ikke værst pris heller:)

Alynna sa for siden:

Humm... jeg synes da 44-49 kr for bare en pizzabunn (150 gram mix) var ganske ille, mtp at jeg er student, får jo mye biff og annet rent kjøtt for samme prisen i dag. Ser man kan bestille de for 23 kr i utlandet, det hadde jeg nok syntes var ok.

Ser fra innholdsfortegnelsen at den kun består av

Mandelmel, hvetegluten, melkeprotein, eggehvitepulver, salt (+ tørrgjær)

Nå lager jeg mandelmel selv, og jeg har noe ketolyse bakemiks stående, det er jo hvetegluten + melkeprotein det, kanskje jeg kan mekke noe liknende? Ante ikke at man fikk noe heving ut av hvetegluten, men man skal visst heve denne bunnen...

jvsandem sa for siden:

Som Lillemy71 skriver inneholder pizzabunnen glutenmel, så for de som ikke kan eller vil spise gluten er den uaktuell. Har dessverre ikke funnet noen bakemix uten glutenmel enda, men vi jobber med saken, og finner vi noe som kommer vi garantert til å ta det inn.

Ellers har vi fått gode tilbakemeldinger på bakemiksen til brød, selv om noen synes det er litt for gummiaktig i konsistensen. Der fikk vi et godt tips fra en av dere: Toaste det i brødristeren, så blir konsistensen mye bedre.

Vi har også fått inn en pastatype med bare 9g karber og hele 67g protein pr. 100g vare. Inneholder 20% ferske egg og smaker godt.

Dessverre inneholder også pasta og brødmiks glutenmel.

Forøvrig: Er det noen produkter dere ønsker at vi skal ha i butikken er vi åpne for forslag.

Mvh
Jon Sandem
Lavkarbohuset Norge

Cassiopeia sa for siden:

Det er gluten som gjør at meldeiger hever :)