< Tilbake til oversikten

Tapas? - og osteboller ...

FrkMarge sa for siden:

Vi ELSKER tapas:D
Og vi ELSKER friterte osteboller.....
Vel... fettet er geitt, osten er grei, egget er greitt... men ikke hvetemelet - IGJEN!!!:mad:

Er det noe annet jeg kan ha i istedenfor hvetemel?? Jeg kan ikke ha tapas uten sånne osteboller... og nei... jeg spiser ikke én....:rolleyes:

Alynna sa for siden:

Jeg antar du trenger bindemiddel og noe panering? Om du har oppskriften så er jeg ikke så verst på å modifisere...

Josefa sa for siden:

Bytt ut hvetemel med kvernede mandler (eller andre nøtter) og tilsett litt bindemiddel, for eksempel JBK. Det gjør jeg i mine panerings-oppskrifter og det fungerer fantastisk! Også steker jeg i kokosolje..

Lykke til!

Charlott sa for siden:

Kan også panere med knust baconsvor :)

Nerthus sa for siden:

Jeg tenker at vanligvis bruker man "pannekakerøre" til å fritere feks fish i fish and chips. Må da gå an og bruke lavkarbo-pannekakerøre til sånt også? Må testes ... :)

Alynna sa for siden:

Tenkte meg en miks av knust bacongull, mandelmel og kokosmel selv, og en knøttliten mengde fiberhusk+jbk, det burde holde osten på plass, selve osterøra kan man nok lage med revet ost + egg + jbk som Josefa så fint foreslår :)

Hmm, dette fikk jeg lyst på!

ekenna sa for siden:

Disse er fantastiske, og absolutt å anbefale! Bare så dere vet det :p Skulle til å legge inn den sammen lenken da jeg så forespørsel om osteboller. :) Yummy :)

Josefa sa for siden:

Frk Marge, la oss høre hvordan det gikk - ble ostetapaskulene vellykket?! =)

Cheyla sa for siden:

Takk for oppskriftstips:) skal lage disse i kveld tenkte jeg. Men, hvilken olje bruker jeg til friteringen?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.