En sjelden gang tar vi oss råd til å spise ute... men alle middagsretter på resturanter er jo ofte basert på at en stor del av talerkenen er dekket av KH i form av pasta, poteter i en eller annen form eller ris....:(
Kinamat er helt utelukket, for det er for lite mat uten risen.
Klassisk resturantmat som kokt/stekt fisk/kjøtt er basert på grønnsaker som garnityr og poteter/pasta som tilbehør...
I dag spiste jeg entrecote og spurte pent om å få mer salat stedenfor potet... det funket jo, men det blir jo fort litt lite mat da... salat metter ikke stort selv om jeg fikk mast meg til å få masse kryddersmør til enda jeg ikke skulle ha potet å ha den i...:o
De fleste asiatiske sjappene her på Oslos østkant har som alternativ at man kan be om mer grønnsaker for omtrent 20 kr (noen har ekstra kjøtt som option også). Da er det absolutt ikke noe problem droppe risen. Passer på å spise noe litt fett når jeg kommer hjem, f.eks bær og krem/fløte for å være mett litt lenger.
På italiensk restaurant pleier jeg å spise cæsar-salat e.l.
Cæsarsalat er vel heller ikke så mettende eller???
Liker å spise en skikkelig middag om jeg først er ute...
Bor forresten i Bergen. har kinaresturanter sånne spesialavtaler her og tro???? (er veldig glad i kinamat egentlig:p)
I en annen tråd her inne sto det at kinamat ofte inneholder store mengder sukker. Jeg kjenner ikke til detaljer rundt det, men tenker at det kanskje kan være lurt å holde seg unna.
Jeg har aldri opplevd at det har vært vanskelig å få ekstra tilbehør istedet for potet etc. Jeg opplever også at jeg blir mye fortere mett nå, så det trengs ikke så store mengder mat lenger. Hurra hurra! :)
Spiser ofte ute da det er en del farting i jobben. Ikke noe problem å få ekstra salat og kjøtt i stedet for poteter eller ris. Om jeg bestiller salat, ber jeg om ekstra med reker, skinke (eller hva det måtte vere) i stedet for brød. De fleste er greie slik :)
Jeg ville spurt pent om brokkoli i stedet for poteter, salatingredienser er ofte lite mettende. Brokkoli er noe de fleste restauranter har. Jeg ber også om ekstra smør i en liten skål. NB presisér SMØR (- og ikke margarin).Alle gode kjøkken bruker smør i maten. Heldigvis :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.