Klara sa for siden:
Glemte jo nesten denne :eek:
Her er tråden for oppskrifter, tips og spørsmål om snacks og dessert i LCHF-sjangeren!
Klara sa for siden:
Glemte jo nesten denne :eek:
Her er tråden for oppskrifter, tips og spørsmål om snacks og dessert i LCHF-sjangeren!
lillemeg88 sa for siden:
Jeg lagde noe nydelig her om dagen:
Du blander fun light og gelatin, og mens blandingen er varm tilsetter du matyoghurt og en pakke med kremost (jeg brukte den lille fra tine). Så skal det avkjølese i kjøleskapet til det er stivt. Det blir som det midterste laget i en ostekake :D Herlig å bare momse på :D
Jabba sa for siden:
Hvilken matyoughurt brukte du ?
Klara sa for siden:
Mmm, det hørtes godt ut! Kanskje man kan bruke fiberrik til bunnen? Eelsker ostekake!
lillemeg88 sa for siden:
jeg brukte tine sin matyoghurt, men tror man kan bruke hva som helst av meieriprodukter :)
lillemeg88 sa for siden:
ja, DET var smart, fiberrik i bunnen! eller man kan lage mandelbunn? finnes vel noen oppskrifter på slikt her inne et sted!
Jabba sa for siden:
Jeg er også VELDIG glad i ostekake!!!
Klara sa for siden:
Mmm, mandelbunn! Det er faktisk ennå bedre!
Dette er min favoritt, funnet på foreldreportalen. Den blir alltid saftig og deilig! Jeg pleier å ha 100 g mandler og 100 g hasselnøtter, og bruker sukrin i stedet for sukker. Da må det ofte piskes litt lengere, for å få sukrinet til å blande seg ordentlig.
Nøttebunn
3 egg
1 dl sukker
200g hasselnøtter (og/eller mandler)
Pisk en eggedosis. Malte nøtter "skjæres" inn i eggedosisen. Stekes v/180 grader i 30 minutter.
Gerd sa for siden:
Denne ostekaka er god: forum.lavkarbo.no/album.php?albumid=327&pictureid=1893
Jabba sa for siden:
Nei Gerd - den ostekaka er ikke god - den er FANTASTISK!!!!!
Klara sa for siden:
Mmm, den så deilig ut! Har ikke sett Heistad i mine vanlige butikker, så får lete litt utenfor, eller bruke fun light.
Camomilla sa for siden:
Eldorado har kjøpt opp Heistad, så nå heter de sukkerfrie produktene Eldorado i stedet :) Ostekaken er bare fantastisk!
Klara sa for siden:
Ah, takk for det, Camomilla!
lillemeg88 sa for siden:
denne skal uten tvil prøves i nærmeste fremtid :D
Klara sa for siden:
Nå er det tid for det måltidet jeg ikke har noe navn for, som jeg spiser i 15-16-tiden.
I dag tror jeg sannelig det blir litt blåbær og bringebær, krem og hakkede nøtter! :sikle:
Gerd sa for siden:
Sorry, hadde glemt å endre til Eldorado i oppskrifta. Heistad er utgått. Eldorado har tatt over de sukkerfrie produktene .)
Bjella sa for siden:
Noen som har bilde av pakka, sett etter den flere ganger. Står det tydelig på den at den er sukkerfri, og får man den i de fleste butikker?
Camomilla sa for siden:
Sånn ser den ut :)
Edit: Jeg kjøper den på Meny - har ikke sett den på Kiwi :)
[img]http://www.google.no/imgres?q=eldorado+gele&hl=no&client=firefox-a&hs=7rI&sa=X&rls=org.mozilla:nb-NO:official&biw=1377&bih=923&tbm=isch&prmd=ivnsfd&tbnid=EfRxddoLCWKy6M:&imgrefurl=http://lavkarbohverdag.com/&docid=JEJ3RVPsmS6YxM&w=276&h=300&ei=FKtXTsSoMszXsga3_JDbCg&zoom=1&iact=hc&vpx=570&vpy=574&dur=453&hovh=223&hovw=205&tx=141&ty=136&page=1&tbnh=142&tbnw=131&start=0&ndsp=30&ved=1t:429,r:26,s:0[/img]
Klara sa for siden:
Så bra med bilde, Camomilla! Jeg var nå helt innstilt på å se etter en liten, firkantet boks det sto Eldorado Sukkerfri Gele på, og hadde helt sikkert ikke sett posen :lol:
Gerd sa for siden:
www.lavkarbo-torget.no/index.php?do=product&id=195# (Dårlig bilde, har ikke tid å google mer ;))
Jeg kjøper på Spar eller Meny. Kiwibutikken her har ikke tatt den inn.
Bjella sa for siden:
Ja, nå forstår jeg hvorfor jeg ikke har funnet den.
Har de den på Rema 1000, tro?
Gerd sa for siden:
Vet ikke om den kjeden forhandler eldorado produkter? Er det ikke landlord de har?
Klara sa for siden:
Eldorado skal være et av produktene til Norgesgruppen, men så spørs det jo om alle butikkene har fullt sortiment.
Bjella sa for siden:
Skal ta en titt neste gang jeg er på rema (pleier å handle der).
Nå vet jeg jo hva jeg skal se etter :D
Jabba sa for siden:
Obs selger Confecta sukkerfri gele....
Scarlett_1 sa for siden:
Hei hei! Vil bare dele en oppskrift på Bounty sjokolade :)
Til denne trenger man:
50 g kokosfett ( fåes på helsekostbutikk)
200 g kokosmasse ( kjøpte på rema)
1 dl kremfløte
1 dl cocosmelk
1 dl sukrin ( fra helsekostbutikk)
100 g mørk sjokolade ( jeg brukte 84% fra helsekostbutikken)
Først smelter du kokosfett og sukrin i en panne, blander så inn fløte og kokusmelk og til slutt blander man det ut med kokusmassen. Setter blandingen i kjøleskapet i 1 time. Deretter smelter man 100 g sjokolade i vannbad, former kokusmassen til små biter som man dypper i sjokoladen. Setter så bitene 30 min i kjøleskapet på bakepapir! søtt og godt! Man får 20-40 biter alt ettersom hvilken størrelse man bruker. jeg regnet ut at mine biter ble 1,05 carb i hver! :)
Jeg skal innrømme at mine ikke så veldig delikate ut, da jeg ikke helt klarte å lage en god form på dem, men smaken var god, og resten kommer nok med øving :)
Ridiculous sa for siden:
Mmmmm, dette ser snadder ut!
LailaBjerkhaug sa for siden:
När jag är riktigt gottsugen så äter jag ckokladmousse. Smält lite mörk choklad i micron och blanda med vispad grädde (piskad flöte?). Mums! :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.