< Tilbake til oversikten

LCHF snacks og dessert

Klara sa for siden:

Glemte jo nesten denne :eek:

Her er tråden for oppskrifter, tips og spørsmål om snacks og dessert i LCHF-sjangeren!

lillemeg88 sa for siden:

Jeg lagde noe nydelig her om dagen:
Du blander fun light og gelatin, og mens blandingen er varm tilsetter du matyoghurt og en pakke med kremost (jeg brukte den lille fra tine). Så skal det avkjølese i kjøleskapet til det er stivt. Det blir som det midterste laget i en ostekake :D Herlig å bare momse på :D

Jabba sa for siden:

Hvilken matyoughurt brukte du ?

Klara sa for siden:

Mmm, det hørtes godt ut! Kanskje man kan bruke fiberrik til bunnen? Eelsker ostekake!

lillemeg88 sa for siden:

jeg brukte tine sin matyoghurt, men tror man kan bruke hva som helst av meieriprodukter :)

lillemeg88 sa for siden:

ja, DET var smart, fiberrik i bunnen! eller man kan lage mandelbunn? finnes vel noen oppskrifter på slikt her inne et sted!

Jabba sa for siden:

Jeg er også VELDIG glad i ostekake!!!

Klara sa for siden:

Mmm, mandelbunn! Det er faktisk ennå bedre!

Dette er min favoritt, funnet på foreldreportalen. Den blir alltid saftig og deilig! Jeg pleier å ha 100 g mandler og 100 g hasselnøtter, og bruker sukrin i stedet for sukker. Da må det ofte piskes litt lengere, for å få sukrinet til å blande seg ordentlig.

Nøttebunn

3 egg
1 dl sukker
200g hasselnøtter (og/eller mandler)
Pisk en eggedosis. Malte nøtter "skjæres" inn i eggedosisen. Stekes v/180 grader i 30 minutter.

Klara sa for siden:

Mmm, den så deilig ut! Har ikke sett Heistad i mine vanlige butikker, så får lete litt utenfor, eller bruke fun light.

Camomilla sa for siden:

Eldorado har kjøpt opp Heistad, så nå heter de sukkerfrie produktene Eldorado i stedet :) Ostekaken er bare fantastisk!

Klara sa for siden:

Ah, takk for det, Camomilla!

Klara sa for siden:

Nå er det tid for det måltidet jeg ikke har noe navn for, som jeg spiser i 15-16-tiden.

I dag tror jeg sannelig det blir litt blåbær og bringebær, krem og hakkede nøtter! :sikle:

Gerd sa for siden:

Sorry, hadde glemt å endre til Eldorado i oppskrifta. Heistad er utgått. Eldorado har tatt over de sukkerfrie produktene .)

Bjella sa for siden:

Noen som har bilde av pakka, sett etter den flere ganger. Står det tydelig på den at den er sukkerfri, og får man den i de fleste butikker?

Camomilla sa for siden:

Sånn ser den ut :)

Edit: Jeg kjøper den på Meny - har ikke sett den på Kiwi :)
[img]http://www.google.no/imgres?q=eldorado+gele&amp;hl=no&amp;client=firefox-a&amp;hs=7rI&amp;sa=X&amp;rls=org.mozilla:nb-NO:official&amp;biw=1377&amp;bih=923&amp;tbm=isch&amp;prmd=ivnsfd&amp;tbnid=EfRxddoLCWKy6M:&amp;imgrefurl=http://lavkarbohverdag.com/&amp;docid=JEJ3RVPsmS6YxM&amp;w=276&amp;h=300&amp;ei=FKtXTsSoMszXsga3_JDbCg&amp;zoom=1&amp;iact=hc&amp;vpx=570&amp;vpy=574&amp;dur=453&amp;hovh=223&amp;hovw=205&amp;tx=141&amp;ty=136&amp;page=1&amp;tbnh=142&amp;tbnw=131&amp;start=0&amp;ndsp=30&amp;ved=1t:429,r:26,s:0[/img]

Klara sa for siden:

Så bra med bilde, Camomilla! Jeg var nå helt innstilt på å se etter en liten, firkantet boks det sto Eldorado Sukkerfri Gele på, og hadde helt sikkert ikke sett posen :lol:

Gerd sa for siden:

www.lavkarbo-torget.no/index.php?do=product&id=195# (Dårlig bilde, har ikke tid å google mer ;))

Jeg kjøper på Spar eller Meny. Kiwibutikken her har ikke tatt den inn.

Bjella sa for siden:

Ja, nå forstår jeg hvorfor jeg ikke har funnet den.
Har de den på Rema 1000, tro?

Gerd sa for siden:

Vet ikke om den kjeden forhandler eldorado produkter? Er det ikke landlord de har?

Klara sa for siden:

Eldorado skal være et av produktene til Norgesgruppen, men så spørs det jo om alle butikkene har fullt sortiment.

Bjella sa for siden:

Skal ta en titt neste gang jeg er på rema (pleier å handle der).
Nå vet jeg jo hva jeg skal se etter :D

Jabba sa for siden:

Obs selger Confecta sukkerfri gele....

Scarlett_1 sa for siden:

Hei hei! Vil bare dele en oppskrift på Bounty sjokolade :)

Til denne trenger man:
50 g kokosfett ( fåes på helsekostbutikk)
200 g kokosmasse ( kjøpte på rema)
1 dl kremfløte
1 dl cocosmelk
1 dl sukrin ( fra helsekostbutikk)
100 g mørk sjokolade ( jeg brukte 84% fra helsekostbutikken)

Først smelter du kokosfett og sukrin i en panne, blander så inn fløte og kokusmelk og til slutt blander man det ut med kokusmassen. Setter blandingen i kjøleskapet i 1 time. Deretter smelter man 100 g sjokolade i vannbad, former kokusmassen til små biter som man dypper i sjokoladen. Setter så bitene 30 min i kjøleskapet på bakepapir! søtt og godt! Man får 20-40 biter alt ettersom hvilken størrelse man bruker. jeg regnet ut at mine biter ble 1,05 carb i hver! :)

Jeg skal innrømme at mine ikke så veldig delikate ut, da jeg ikke helt klarte å lage en god form på dem, men smaken var god, og resten kommer nok med øving :)

Ridiculous sa for siden:

Mmmmm, dette ser snadder ut!

LailaBjerkhaug sa for siden:

När jag är riktigt gottsugen så äter jag ckokladmousse. Smält lite mörk choklad i micron och blanda med vispad grädde (piskad flöte?). Mums! :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.