Bokhylle sa for siden:
Hei,
Jeg er ganske ny på det her. Jeg har ikke planer om å gå på en streng lavkarbodiett, men jeg har planer om å kutte ned på inntaket av karbohydrater. Skal ikke gå ned i vekt, men jeg vil se om det gjør at jeg føler meg bedre av sykdommen (ME).
Men jeg er veldig glad i knekkebrød med pålegg. Synes det er en så grei måte å få i seg et kjapt mellommåltid på. Pleier å spise Ryvita rugknekkebrød, og de er jo ganske sunne, men de er vel fulle av karbohydrater? Har ikke innholdsfortegnelsen her så jeg vet ikke helt..?
Har i hvert fall tittet på noen oppskrifter på lavkarbobrød. Men det som går igjen i hver eneste oppskrift er hauger av frø, og kanskje noen nøtter og. Og det er et lite problem, ettersom jeg ikke er noe glad i frøbrød. Og av nøtter liker jeg kun mandler. Er veldig lite kresen på mat ellers, men dette er noe jeg bare aldri har klart å lære meg å like :o
Så, finnes det oppskrifter på brød eller knekkebrød med lite karbohydrater som ikke inneholder frø eller nøtter (utenom mandler)? Trenger ikke å være superlavkarbo, bare mindre enn vanlig :)