< Tilbake til oversikten

Fløte/krem - hvor ille?

alvepiken sa for siden:

Hvor ille er det å spise krem hver dag? Av en pk fløte :o Vet det ikke er bra, men når jeg har mensen er jeg avhengig av sjokolade eller noe søtt :o

TigerTove sa for siden:

Hvorfor skulle det være ille? Du skal spise MYE krem for å få i deg mengder kh, vet ikke hvor mange kh du ligger på daglig?

Nerthus sa for siden:

Så lenge det er lovlig lavkarbomat kan du i teorien spise så mye du vil. Nå ser jeg at du har bulimi - som såvidt jeg vet innebærer perioder med overspising? Jeg tenker at spis gjerne krem hver dag - men ikke la den erstatte ordentlig mat som kjøtt og fisk og grønnsaker - spis den i TILLEGG. Har du nemlig spist ordentlig godt i løpet av dagen er min erfaring at man ikke orker så mye annet - og mengden begrenser seg litt naturlig :)

Er det vektnedgang du er ute etter - KAN mye meieriprodukter bremse dette, men det må du nesten prøve deg fram på selv over tid :)

smgj sa for siden:

Sjokoladehunger kan reduseres med krom-tilskudd. :)

alvepiken sa for siden:

Har slitt veldig med bulimi de siste årene, har desverre vært syk mer eller mindre siden ungdomsskolen :( Men jeg er heldigvis (omsider!) på bedringens vei, håper jeg i alle fall. 4 mnd spyfri!!! :D Ny rekord på mange år :D

Greit at jeg ikke trenger å ha dårlig samvitighet for kremspisingen min da, er heldigvis flink å spise vanlig ordentlig lavkarbo mat og ikke bare krem :p Krem er liksom blitt kose stund på kvelden når jeg er sliten :o

Skal være obs på det med meieriprodukter og vektnedgang, takk for at du sa det hadde helt glemt det fra sist! :)

CharlotteQ sa for siden:

Sjokoladehungeren sitter godt den... med kromtilskudd og kalsiumtilskudd og diverse annet som jeg trenger, klarte jeg akkurat å overvinne den i forrige runde med lavkarbo, men da bare fordi jeg kunne bytte den ut med nettopp krem og bringebær!! <3 Bringebær er fantastisk, Eldorado sine frosne har bare 3.2g kh /100g og det smaker knall til krem. Har tendenser til periodisk overspising selv og min erfaring er at det er bedre å unne seg litt godt og ikke nekte seg selv absolutt alt... for da kan det lett gå til h.... etter en stund. Og kremfløte har også veldig lite karber, så selv om jeg ikke er så ernæringsmessig/teknisk erfaren og flink, har jeg erfart at det gjør veldig godt for psyken :) Man har lov til litt mer når man har mensen.

Timiane sa for siden:

Bare vær litt oppmerksom på hvilken søtnimg du bruker, jeg lager krem ofte og bruker stevia som søtning. Noen søtningsmiddler kan øke sultfølelsen.
Krem er godt:D

fett-nok sa for siden:

Mmmmm, akkurat gomlet i meg en halv kurv m corrona jordbær og nesten 1/3 l fløte, samme i går......og dagen før der og dagen før der igjen osv. Helt siden de norske jorbærene kom:) mulig det opprettholder vektstagneringa, men ikke gått opp(m unntak av den vanlige mensenkiloen da, men den forsvinner snart igjen). Har stått stille på vekta siden begynnelsen av april nå så jordbæra unner jeg meg, sesongen er ikke såååå lang:) nyte!!!
Men har brukt mye fløte på de 22 kiloene som har forsvunnet også, krem og frosne bær bl.a. Særlig når vekten har gått tregt så har jeg puttet på ekstra kremfløte i sauser, som desserter osv.

lillekri sa for siden:

Alvepiken, du er tydeligvis på rett vei i forhold til det du har slitt med! Stå på!

Krem er genialt som snop på lavkarbo etter min mening (så lenge rask vektnedgang ikke er hovedmålet). Vil gå så langt som å si at krem er kjempesunt!

Sjokoladesug bør etter min mening kureres med kakaopulver oppløst i varmt vann. Smaker HØGG, men er EKSTREMT sunt. (Sunnere enn noe annet fra planteriket, hvis du sammenligner næringsinnholdet!! Fins også mengder av forskning som støtter opp om dette!)

Selv spiser (drikker) jeg 1-2 SS økologisk rå-kakao daglig!

tiris sa for siden:

Hvorfor løse det opp i vann når du kan løse det opp i fløte? Med litt søtning blir det kjempegodt hvis man får balansen mellom kakao/søtning/fløte riktig. Bestefaren min pleide å lage dette som basis for "vannkakao" (da med vanlig sukker selvfølgelig) han fylte opp med kokende vann og drakk det som kakao, men jeg likte alltid basisen best :-)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.