< Tilbake til oversikten

Når brennes kroppsfett og når bare næringen?

Nitty sa for siden:

Hei hei:D

Det er en ting jeg ikke helt har skjönt med ketosen. Det er helt sikkert blitt skrevet om det, men aa finne akkurat det jeg lurer paa ville tatt lang tid.

Mitt spörsmaal er da: Naar man er i ketose brennes fett i stedet for sukker - det dannes ketoner som da brukes til aa drive kroppen. MEN hva er det som utgjör forskjellen om det er fettet som tilföres gjennom naeringen, eller om det er kroppsfettet ( flesket paa magen osv) som brennes?! Hvordan vet jeg og hvordan styrer jeg at kroppen min brenner mitt kroppsfett og ikke bare fettet som jeg spiser??!

Maa jeg passe paa kaloriinntaket samlet eller telle antall gram fett og proteiner? Jeg tar det veldig ofte paa öyemaal. Har akkurat begynt med dietten, og har ikke tatt noe av enda, men vil gjerne vite hvordan det fungerer i kroppen saann at jeg ikke ender med flere kilo opp ( hvis det er mulig da).

Takker for alle svar paa forhaand =)=) ;)

smgj sa for siden:

God nyhet:
De fleste finner det vanskelig å spise sånn at de går langvarig opp i vekt på ketosisk lavkarbo.

Dårlig nyhet:
Man må fremdeles spise litt mindre enn det kroppen forbrenner for å gå ned.

God nyhet:
Mer av det man spiseer går bort i varme (i forhold til i et høykarbokosthold), slik at man totalt sett kan få i seg litt mer kalorier enn på høykarbo og fremdeles gå ned eller holde vekta.

God nyhet:
For mange regulerer apetitten seg sånn på lavkarbo at man automatisk spiser mindre (enn det man trenger) slik at man kan gå ned uten å måtte telle kalorier - iallfall en god stund.

Dårlig nyhet:
Dette gjelder ikke alle, dessverre.

Så du må selv finne ut om du er en av dem som spiser lite nok til å gå ned "helt av deg selv" eller ikke. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.