Fett påvirker kroppens evne til å produsere insulin og frakte det til musklene dine. Dette gjør at blodsukkeret stiger kraftig.
Det viser seg nå at koffeinet i kaffe hemmer kommunikasjonen mellom magen og bukspyttkjertelen, slik at det tar ytterligere tid før sukkeret i blodet renses ut.
Fett + koffein = dårlig nytt for kroppen. Effekten er at blodsukkeret kan dobles.
Da forskerne testet effekten, viste det seg at testpesoner som drakk to kopper kaffe innen fem timer etter et fettrikt måltid hadde et blodsukkernivå som var 32 prosent høyere enn de som bare spiste maten og droppet kaffen.
Tipper dette hadde vært ett ikke-tema om de testpersonene IKKE spiste karbohydrateri det fettrike måltidet. Jeg vil tro det er karbohyratene som er kilden til blodsukkerstigningen her. Synes det hele høres veldig rart ut. Fett skal jo ikke øke blodsukkeret
Point!
Jeg har testet blodsukkeret mitt både i sammenheng som skissert over og i forhold til andre usikre momenter. Jeg har aldri hatt noen uvanlige svingninger på grunn av kaffe, i hvert fall.
Oj, jeg glemte visst helt å poste det redigerte innlegget mitt med linkene. Men ja, det var de to jeg skulle linke til :ja:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.