< Tilbake til oversikten

Proteinpulver, med lite karb og uten kunstig smak - noen med gode anbefalinger?

trude.lutt sa for siden:

Har det av og til litt for travelt (det har vel de fleste):D. Tenkte proteinpulver da kunne være lurt..... tåler ikke soya og kunstig smak. Noen som har noen anbefalinger og tipd om hvor jeg kan få tak i? (er helt grønn på dette.......)

trude.lutt sa for siden:

Skal til Sverige om noen dager, lønner det seg å kjøpe dette i sverige?

marjusen sa for siden:

sjekk ut scitech protein delite med sjokoladebiter hos proteinfabrikken. Ingen over ingen ved siden av etter min smak. Det beste på markedet. Dog dyrt men hvert hver eneste krone. Anbefales på det sterkeste!

Nerthus sa for siden:

Støtter denne anbefalingen 100%! Smaken er kjempegod, faktisk også bare blandet med vann - men selvfølgelig best med fløte og vann, cottage cheese i tillegg til litt pulverkaffe - da blir det cappuchinosmoothie! Du trenger ikke engang bruke en hel porsjon (og med det mindre kh) i en smoothie, den gir mer enn nok smak uansett :)

Har du gode plastflasker og ha den på, kan du faktisk fryse ned ned, og ta opp før du drar på jobb - da tiner den til rundt lunsj i romtemp. Spisdegslank hadde slike ferdige, og oppskriften sto i boka.

shailene sa for siden:

MRM, Low Carb Protein, Creamy French Vanilla Shake, 1.784 lbs (810 g)

Syns ikke denne var så aller verst! Nøytral vaniljesmak, smaker ikke veldig kunstig, veldig bra konsistens - men litt for søt etter min smak. Men den kan blandes ut med ganske mye vann uten at den virker utvannet, en dæsj fløte eller melk gjør også susen. Går fint å tilsette kakopulver i den også, for variasjon.

Yrla sa for siden:

Jeg har den med egg og synes den funker til kake og kjeksbaking. Den er svært lav på fett og karbo. Det liker jeg. Og at den er søtet med stevia og ikke annet dritt er dritbra.

amritam sa for siden:

Ja, den jeg kjøpte er jo også eggeprotein, men altså med sjololadesmak. Kanskje jeg kan bruke den til sjokoladekake... Eller så får jeg bruke den som søtning i min Myosyn nøytral. Som shake var den i hvert fall pyton ;)

shailene sa for siden:

Tror ikke det du vil finne et proteinpulver uten karbohydrater med 100% naturlig smak.. Akkurat som du ikke vil finne sukkerfri brus eller sukkerfritt godteri med naturlig smak. Tror det beste da vil være å kjøpe et naturelt vaniljepulver og heller smaksette det selv med f.eks. naturlig kakaopulver eller bruke det i bærsmootie. Har bestilt noen naturlige ekstrakter jeg bl.a. tenkte å prøve å smaksette vaniljepulveret mitt med, spent på hvordan det går :)

amritam sa for siden:

Sier ikke at jeg trenger naturlig smak, men at denne jeg kjøpte nå var ekstremt søt. Og ja, jeg kommer til å fortsette med å blande min egen som jeg har gjort en god stund: Myosyn nøytral med litt stevia, vaniljepulver og evt. litt kakao.

Tidligere, da jeg ennå kunne spise kunstige søtningsmidler, brukte jeg pulver fra Proteinfabrikken, og det var helt greit.

Yrla sa for siden:

Jeg mente selsagt at min var vaniljesmak. Søt den og, men det passer fint til kake, pannekaker etc. Jeg bruker å tilsette sukrin i tilleg i kaker selv om pulveret er søtt. Kanskje vi liker ulik intensitetsgrad.Jeg liker mat kjempesøtt / kjempesalt.

amritam sa for siden:

Jo, da har vi jo forskjellig smak. Jeg skal innrømme at jeg ikke er så glad i kjempesøtt lenger, men denne shaken syntes jeg var mye søtere enn vanlig godteri til og med. Det er jo flott for deg hvis du liker det, da. Jeg skal nok alltids klare å bruke den opp. Skal teste den til noe sjokolade-baking, men ellers kan jeg bare ha litt i den vanlige shaken min.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.