< Tilbake til oversikten

Hvilken type is er sunnest?

Tami sa for siden:

Jeg har barna på Lindberg, siden han ser ut til å være mest fleksibel når det gjelder frukt, som barna elsker......

Det er imidlertid vanskelig å nekte de is nå i sommer.....vi skal ut og reise mye.

Er det sunnest å gi de en fløte pinneis, fremfor fruktisene på pinne? Hvilke er det minst sukker i?

smgj sa for siden:

Jeg VET ikke, men dersom ungene tåler melk hadde jeg gitt dem fløteis siden det iallfall inneholder noe "mat" i tillegg til karbohydratene.

LIBBA sa for siden:

Hei Tami :suss:

Jeg vet heller ikke, men ville nok tro fløteisen hadde mest "mat" ja.
Saft/fruktis trodde jeg stort sett besto av frossen sukkerlake.

Ha en super søndag :klem:

TigerTove sa for siden:

Jeg ville laget smoothie og frosset ned i "pinneisformer" :)

mama67 sa for siden:

Fedon sier at begge deler er like ille.

Hva med å lage is selv? Funlightsaft frosset i sånne former blir jo god vannis. Ellers så var tipset til TigerTove godt, synes jeg.

Dolsi sa for siden:

Det er nok ingen tvil om at fløteis er sunnere enn saftis.
Ser noen her foreslår å lage is selv, greit nok det om man skal være hjemme, men vanskelig å ta med is på tur :p

Klart at ungene må få litt is om sommeren, skulle bare mangle ;)

Carisma sa for siden:

Løveisen fra Hennig Olsen skal vel være den med færrest karber, om den fortsatt finnes.

Cyan sa for siden:

Sjekk produktbeskrivelsen på nett. Ser at Pinup fra diplom og icekiss fre Hennig Olsen er relativt snille iskremer med henholdsvis 9 og 13 gram KH per is.

Diplom-is
Hennig Olsen

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.