Kjøpte kyllingkjøttboller fra den stolte hane til barna, og da vi kom hjem leste jeg på pakken at det var 2gram karbo pr. 100 gram i den...DET er vel ikke mulig!
Har ikke sett noen kjøttboller/karbonader eller lignende under 6 gram karbo før, (bortsett fra hamburgere osv)
Det er jo potetstivelse i disse bollene, så jeg er skeptisk. Noen som vet om man kan stole på dette?
Da har jeg i såfall fått meg noen nye lunsj-ideer og middagsretter.
Hei. Har sendt dem mail,nå. Venter på svar. På nettsiden deres står det også 2 gram karbo. Kjøpte de på coop extra. Har det sikkert flere steder . Åå digg. Blir så glad av å finne sånt. Får liksom variert enda.mer med.maten. De kan jo brukes som tapas,kalde i lunsjboksen,i saus, oppskåret og stekt med annen mat. Barna liker de også veldig godt.
OOOO fantastiske nyheter (forhåpentligvis) gleder meg til å høre svaret du får.
Herlig med et sånn forum hvor en kan dele slikt og hjelpe andre til en lettere hverdag. :D:D
Så herlig da! :D Jeg fant også nettopp ut at Rema sine lammesliders har et uventet lavt karboinnhold, mener det var 2 g. De er kjempegode og skikkelig grove. Kyllingslidere har de også, men tror karboinnholdet var 4 g her. Lammesliderene er det nærmeste jeg har kommer karbonadelignende mat på en stund! :D
Matboksen fås også kjøpt HER - og her står det at den er på lager :)
Jeg har forøvrig et par kollegaer som har kjøpt dem på Ebay, til bare halve prisen av her i Norge.
Er skikkelig skeptisk til merket "Matmestern" i alle fall, snackspølsepakken deres med 3 typer minipølser oppgis til et eller annet under 1 gram (husker ikke nøyaktig) mens alle pakkene med de samme pølsene singlepakket i stor type, oppgis til 6 gram. Blir så sur av sånt!
De fleste av prior sine kylling og kalkunprodukter har også veldig lavt kh innhold, Kyllingkarbonadene jeg har i kjøleskapet har 2,6 kh, og jeg mener at kjøttbollene også har veldig lite :)
Da vet evigunge Sandem hva han skal ha til middag i morgen. :D :D :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.