Forvarm oven til 175 C
Brun kyllingbrystene i stekepanne i en blanding av smør og olje. Skjær i strimler eller store terningern og legg i ildfast form.
Del brokkolibukettten i små buketter og legg dem mellom kyllingstykkene.
Stek baconbitene, - legg til side
Ta litt mer smør i panna, legg i løken, selleri og sopp, når løken er blank blandes baconet oppi igjen, sett til side
Miks majones, kremfløte , hakket hvitløk og kvernet pepper + osten i en bolle.
Legg løk, selleri, sopp og bacon miksen over kylling/brokkoli. Hell majones, kremfløte, ost blandingen jevnt over det hele.
Dekk formen så tett som mulig med alu-folie og sett i ovnen på 175C i ca. 40 minutter.
la det stå 5-10 min før servering og server med frisk blandet grønn salat til.
Fant Cheddar-ost på rema100 (av alle plasser..) - og tenkte å lage meg denne retten så snart jeg finner Hellmanns majones :) Skal til Oslo i helgen, og vet at Ica Ullevål har det, iallfall :) (Det er forøvrig en helt fantastisk butikk.. med 30 meter lang oste/kjøtt/fiske-disk) :)
Vi hadde denne til middag i dag, men brukte Norvegia istedenfor Cheddar (hadde det ikke i huset). Vi hadde heller ikke i hvitløk, fordi jeg tåler det ikke noe særlig.
Denne retten smakte helt herlig. Kan sterkt anbefales. :spisesnak
Ok, det så jeg ikke mofe. Men hvorfor tåler ikke de norske pakkene varmen da? Hva er det med Hellmanns som gjør at den tåler det?tror det ikke før jeg får se det... :p
Jeg har prøvd med Mills, men da skilte sausen seg og ble ekkel. Med Hellmanns skilte den seg ikke. Siden Hellmans påstår de lager majonesen med kaldpresset olje og Mills ikke gjør det er det kanskje derfor Hellmanns tåler varmen bedre ??
Vet ikke jeg altså, - bare vet at det ikke funker med Mills :o
Står ikke på glasset til Hellmanns at det er brukt kaldpresset olje, noe de sikkert ville ha reklamert med dersom de brukte en så dyr råvare, tror du ikke? :confused: Jeg forstår ikke kjemien i at den varmpressede skal skille seg lettere - skulle nesten tro det var motsatt. Jeg tipper de ulike produsentene bruker ulik emulgering jeg, og at det er årsaken. Men ærre så nøye a'...? :cool: Nille har testet at det gikk dårlig med Mills, og det er hovedsaken. :D
Må vel på Ultra/Supra/Centra for å få Hellmanns vel?
Jeg laget denne i går, nyyyyydelig! :sikle:
Hadde ost på toppen i tillegg, jeg da, og enda mer hvitløk i den. Hadde ikke selleri oppi, for det liker jeg ikke. Men den ble vanvittig god!
Jeg må bare dytte litt på denne, for den er helt fantastisk god! Har laget den maaange ganger og er helt hekta! Jeg lager den uten selleri, da jeg ikke liker det. Fantastisk! Spiselig orgasme!
Hadde denne i dag. Yummy!
Hadde ikke cheddar, så det ble mest norvegia med to rause håndfuller parmesan i tillegg. Seriøst snadder ble det! Takk for en ypperlig oppskrift!
Mills majo fungerte finfint forresten. :)
Hos meg skilte den seg ikke. Om et er noe forskjell på smaken vet jeg ikke, jeg har ikke prøvd med Hellmans. :) Som Iset skriver er den jo endel dyrere, og Mills hadde jeg i kjøla. Maten var iallefall seriøst god!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.