< Tilbake til oversikten

Panere med kruskakli?

manebane sa for siden:

Tenkte å lage fiskepinner ved å dyppe fisken i egg og kruskakli før jeg steker den i panne. Noen som har prøvd?

Eller er det bedre å steke de på brett i ovnen?

Charlott sa for siden:

Aner ikke hvordan det blir med kruskakli, men vet det fungerer med knust baconsvor i allefall :D

manebane sa for siden:

Den var ikke dum den!! :D :D
Bacon og fisk hører jo absolutt sammen!!

Steker du i ovn eller panne?

Charlott sa for siden:

Har gjort begge deler, bare du er raus med smøret i ovnen, blir resultatet bra :D

Litt ekstra godt blir det om du har parmesan (og/eller grønne urter!) sammen med baconsvor`n! :sikle:

Furine sa for siden:

Har ikkje prøvd med kruskakli, men baconsvor funkar som fy! Nokon seier at det går å blande inn litt fiberhusk eller pofiber i blandinga også, så blir paneringa litt finare.

Chicken nuggets til dømes, har eg laga frå scratch, og putta i frityrgryta og steikt i reint oksefeitt. Digg!

trillian78 sa for siden:

Jeg har prøvd med kruskakli. Det ser inmari bra ut, men blir tungt å spise, og ikke helt riktig konsistens synes jeg. Min favoritt for panering er en blanding av parmesan og malte mandler, men baconcrisp funker også bra :)

manebane sa for siden:

Testet med baconsvor i går og resultatet ble ok. Ikke helt fiskepinne slik som mel, kavring og egg blir. Men sambo syns det smakte godt. Gutten som ikke likte fisk spiste bare stekt bacongull :o
Neste gang må jeg bruke foodprosessor slik at det blir mer mel. Nå knuste jeg for hånd og det satt nesten ikke fast på fisken.

Skal også prøve mandelmel.

Om det ikke ble fiskepinner så ble det i allefall annerledes og ganske godt.

Takker for tips! :D

langaard sa for siden:

Dypp fisken i egg først, så i knust baconcrisp, så en stund i kjøleskapet slik at det få feste seg litt:)

manebane sa for siden:

Aha! Det skal jeg prøve. Denne gangen var det egg, smuler og rett i panna.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.