< Tilbake til oversikten

Knekkebrød uten linfrø

anelis85 sa for siden:

Hei

Jeg driver å tester ut litt oppskrifter på mat jeg kan lage å ta med når jeg starter i ny jobb til høsten, tenkte at det er gerit å ha noe knekkebrød eller vanlig brød, i det minste som litt sånn "krise" mat hvis jeg skulle måtte jobbe litt mer en planlagt. Men i nesten alle oppskriftene så er det linfrø. Mulig det bare er meg, men jeg greier ikke smaken av linfrøene. Derfor lurte jeg på om det spiller noen rolle om jeg bare tar disse ut av oppskriftene, f.eks i Nannahs knekkebrød?!?

Eller er det noen som har noen andre supertips til oppskrifter på brød eller knekkebrød eller rundstykker eller egentlig hva som helst som funker:D

Cyan sa for siden:

Jeg ville heller forsøkt å bytte dem ut med andre frø. Konsistensen blir vel ikke helt korrekt om du fjerner en av de tørre bestanddelene. Jeg har aldri laget Nannahs knekkebrød, men i brødet jeg baker har jeg byttet ut noe av linfrøene med sesam- og solsikkefrø (malte). Prøv deg frem med mengdene til du har fått rett konsistens.

BenteR sa for siden:

Jeg bytter ofte linfrø mot sesamfrø, eller motsatt.
Akkurat på samme måte bytter jeg ofte solsikkekjerner med gresskarkjerner.
Funker helt greitt!

Du kan også male opp linfrøene i en kvern slik at du slipper de "store" frø-bitene

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.