Pianoman sa for siden:
Takk for all hjelp :)
Pianoman sa for siden:
Takk for all hjelp :)
Aline sa for siden:
ca 25, men jeg tror de har litt høy gi, er ikke sikker...
Iset sa for siden:
21 gram i hundre gram. :) Jeg sjekket det opp for noen uker siden da jeg brukte banan i smoothien min. Jeg bruker bare 50 gram om jeg skal ha den i smoothie, så da blir det 10,5 gram. :)
boble sa for siden:
I matvaretabellen står det 21 pr 100 g. Ikke bra for oss karbeskye.
[color=royalblue][/color]
Liker slagordet dittt,forresten!
Aline sa for siden:
i fit-day stod det 25 net-carb pr medium banan.... men det er jo amerikansk program og det meste er større der borte, sikkert også bananer... ;) :p
Pianoman sa for siden:
Ah, ganske mye karb. m.a.o. Takk for opplysningen. Skal redusere bannan..inntaket mitt jeg nå. Gull at dere svarer så raskt. Vet dere forresten om det finnes en lavkarbo-cafe, lunsjbar etc. et sted i Norge?
Aline sa for siden:
nærmeste man kommer er vel ferskvaren i en stor matbutikk... ;)
har iallefall ikke hørt om noen som spesialiserer seg...
Iset sa for siden:
Ja men "medium" banan er jo litt misvisende, for alle har jo forskjellig oppfatning av hva som er medium. :)
i 100 gram er det 21 gram, så da er nok mediumbananen rundt 130 gram kanskje? :) Hehe ja alt er jo større i USA. Blåbærene er jo store som epler. :eek:
Aline sa for siden:
:D :D :D
Pianoman sa for siden:
Akai. Da blir det stille på bananfronten fremover. Sitter å tenker på å etablere en lavkarbo lunsjbar i Oslo. Ikke ferdig tenkt, så det er langt igjen, men tanken er i hvert fall god. Har kompiser som til stadighet etterlyser et slikt tilbud - meg selv inkludert. Spisdegslank er jo et tilbud, men det virker litt stress...
Aline sa for siden:
lavkarbo-lunsjbar er jo glimrende!! :)
Pianoman sa for siden:
Ja, det er nok et behov for det ja, men jeg trenger et KANONBRA navn. Kanskje dere her inne kan hjelpe meg? Siden jeg er PR-mann skal jeg nok klare å få bra med omtale på et slik tilbud men da må navnet sitte :)
Aline sa for siden:
hm, et navn som alle lavkarbere vil forstå, men som samtidig ikke skremmer "de andre" :p ! :)
Pianoman sa for siden:
Jah, det må være et kort navn med litt humor i. Et navn man husker etter å ha hørt det 1 gang.. Jeg vet at Fedon jobber flere kantiner i Oslo så dette konseptet er på full fart. Tenk når alle dagligvarebutikkene kommer med hylle på hylle med lavkarbo...Da blir det fart på sakene...
Muskat sa for siden:
JA, lavkarbo lunsj-bar, med deilige proteinsmoothies!
Jeg er ikke en fan av amerikansk politikk eller matlaging, men helsekostfanatikerne der er veldig flinke til å sette preferansene sine om i penger. Der får du all slags diettmat over alt fra. Kinarestauranten på hjørnet har en "health menu" hvor de har retter med rent kjøtt og grønnsker som ikke er tilsatt stivelse eller sukker, som regel dampet, slik at de heller ikke er kokt i fett. Smoothies-sjappa på Union Square har smoothies av alle slags frukt og grønnsaker, og blander gjerne hvis det er noe du trenger, spesielle proteinblandinger og småflasker med ginseng hvis du trenger en oppkvikker. Det vanskeligste er faktisk skikkelig grovt brød, men siden det viser seg at jeg er alelrgisk mot gjær må jeg bare glemme det uansett...
Men ellers vil jeg bare nevne at min redning i kantina er salatbaren, hvor jeg kan sette sammen en lunsj som passer en hvilken som helst diett. Det må da finnes et lunsjalternativ med salatbar i Oslo?
Muskat
*iselilja* sa for siden:
et lite tips fra meg: San Leandro tapasbar som ligger rett ved Vika egner seg utmerket for lavkarbo! Småretter med rent kjøtt, grønnsaker, alt mulig egentlig;)
Muskat sa for siden:
Det jeg EGENTLIG skulle i denne tråden: Banan har 20 g karbohydrater pr 100 gram, og en glykemisk indeks på 65, i følge Montignac-boken. Dette er samme GI som poteter kokt med skallet på, og nesten like mye karber pr 100 g som disse potetene.
Muskat
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.