alpro sa for siden:
Hvis jeg skal føre opp hva jeg spiser, skal jeg regne med oljen jeg steker maten i?
alpro sa for siden:
Hvis jeg skal føre opp hva jeg spiser, skal jeg regne med oljen jeg steker maten i?
lille_trille sa for siden:
Ja, det hadde jeg ville gjort. Vet ikke om du bruker det som saus, men hvis du heller ut mye av det så hadde jeg tatt med ca. halvparten. :)
alpro sa for siden:
Tusen takk, det høres logisk ut å telle med halvparten og ikke alt, siden jeg tross alt heller ut det som er igjen etterpå :) Å bruke det som saus har jeg faktisk ikke tenkt på før, så takk for tipset! ;)
lille_trille sa for siden:
Jeg pleier å koke ut steikepanna med litt fløte. Det gir en god saus/sky til det meste :) Spiser en del svinekjøtt og kylling, og det er ganske magert i seg selv. Greit å få opp fettinntaket på den måten.
Cyan sa for siden:
Dersom du spiser stekefettet skal du ta det med :ja: Rent kjøtt trekker nesten ikke til seg fett i det hele tatt så her trenger du egentlig ikke å ta med noe i beregningen, men f.eks. grønnsaker trekker til seg noe så da kan det være smart å ta med f.eks. 50% i regnskapet som antydet av lille trille :)
alpro sa for siden:
Jeg spiser ikke dyr, men det kan godt være quorn reagerer litt så samme måten. Tofu trekker til seg ganske mye. Men 50 % høres logisk ut å ta med :) Men nå har jeg jo fått så fine tips om å bruke det som saus (som jeg idiotisk nok aldri har tenkt på selv), så da regner regner jeg med all oljen :)
Takk for svar! :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.