< Tilbake til oversikten

Bytte ut hvetemel med kokosmel?

The Cat sa for siden:

Jeg skal bake litt til en bursdag i morgen, og lurer på om jeg bare kan bytte ut hvetemelet i oppskriften med kokosmel og få et ok resultat?? Bryr meg ikke så mye om sukker og sånt i denne anledningen, men det kommer en gluten-allergiker...

Glad for innspill :)

Charlott sa for siden:

Det er jeg tvilende til, kokosmelet trekker mye mer fuktighet enn hva hvetemel gjør... Du finner ikke en passende oppskrift her på forumet da? Eller om du googler på glutenfrie oppskrifter?

The Cat sa for siden:

Ah, det er jo greit å vite!! Har googlet litt, men hadde håpt at det var en enkel måte å bruke gamle, gode oppskrifter på :p

Furine sa for siden:

Enig med Charlott, dessutan har kokosmjølet null binde-eigenskap, slik som kveitemjølet har. Ein må i alle fall kombinere det med noko som binder, til dømes fiberhusk. Men eg trur ein må eksperimentere litt for å kome fram til ein bra kombinasjon.

Charlott sa for siden:

Akkurat den tenkte jeg på også :D Skal søren meg bake muffinser etter denne i dag, fylle med friske jordbær og krem :sikle:

The Cat sa for siden:

Glemte å si at det også kommer en nøtte-allergiker :rolleyes:

Har brukt Gerds ostekake mange ganger, den spiser jo alle (nøtteallergikeren kan bare la vær å spise bunnen) og den er kjempegod! Men trenger å prøve noe annet nå kjenner jeg :p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.