jeg er ny:D starter i morgen med ny livsstil,nemmelig lavkarbo. ikke noen spesiell lavkarbo diett.tenkte og holde oss på opp til 25 karbohydrater pr dag da:) problemet mitt er at jeg ikke (kansje) fårstår opplegget helt...
skal man bare kutte ned på karbohydrater?og spise mest "rent" kjøtt og grønnsaker osv.... fett er bra... synes det høres for enkelt ut...
sier ikke at det er enkelt psykisk! for jeg er en ekte sukker junkie:( kommer til og ha abstinenser herfra til månen og ned igjen...jeg spiser nå MINST en stor sjokolade plate pr dag,pizza eller hamburger hver dag og MINST 3 liter cola...
++++
men er det så enkelt?har jeg fårstått det riktig... jeg er 164 cm og veier 82..
Det ER så enkelt. Jo mere fett jeg spiser desto mindre sukkersug kjenner jeg. Prøver å spise 75%fett, 20%proteiner og 5%karbohydrater. Taster alt inn på diett.no
Går ned ca en kg i uken og spiser når jeg er sulten. Spiser ikke sukker, stivelse eller kh.
Hei!
Jeg er også "nybegynner" i Lavkarbo-gamet. Jeg har holdt på i ca 2 uker nå. Er ikke nazi med nøyaktig hvor mye karbohydrater jeg får i meg, men har kuttet ut poteter, ris, pasta og brød/melvarer helt. Og søtsaker selvfølgelig.
Jeg syns faktisk at det er ganske "enkelt". Mistet søtsuget etter et par dager, og når jeg blir sulten nå får jeg ikke den "herremin jeg bare MÅ putte i meg en sjokolade for å få opp blodsukkeret:eek:"-følelsen som jeg hadde før.
Jeg spiser mye kjøtt, kjøttdeigmat, kylling, fisk, grønnsaker,egg, ost, fløte og cocousa.
Har gått ned 3 kg på to uker og ser faktisk forskjell på mageregionen.
Jeg er også ny i gamet, og syns det rett og slett er litt skummelt å helle på med alt dette fettet!:rolleyes: Er jo litt bakvendt i forhold til det man er vant til når man skal ned i vekt...
Holder meg foreløpig under 15kh om dagen, å har enda ikke hatt første veiing... Håper det skjer noe, er så mange som har positiv virkning av dette!:D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.