< Tilbake til oversikten

Gi meg sukker og karbohydrater!

Okie sa for siden:

Skriker kroppen min. Lurer fælt på om det er en reaksjon på vektnedgangen? Har lyst på godteri og småkaker, enda jeg vet det vil gjøre meg dårlig og ikke smake like godt som hodet mitt tror. Så kanskje det er bare kaputten som trenger en justering?

Er det andre som merker noe gumlelyst på alt mulig fy etter en tid?

Jeg nekter å falle for fristelse, det er alt for slitsomt å gå i ketose igjen (hodepine ect altså)...

Dolsi sa for siden:

Har dager da jeg har sykt lyst på sukker ja. Men som deg, det er ikke verdt det, så jeg står over :)

Nerthus sa for siden:

Spiser du kanskje for lite mat og spesielt da for lite fett? For lite fett i maten på lavkarbokosthold kan gi søtsug så det holder :) Spiser du deg derimot god og mett på gode proteinkilder (feit entrecote) med godt med fett (bearnaisesaus) attåt er det vanskelig og få søtsug er min og mange andres erfaring :)

&lt;insert_scary_name_here&gt; sa for siden:

Utnytt sommeren, ta deg en stor skål med bær (bringebær helst, men også jordbær går an i kontrollerte mengder) med fløte over. Mmmmm

Okie sa for siden:

Nei det er ikke verd det.

Ja når du sier det, kan godt være. Jeg har hatt dårlig matlyst flere dager nå.

Bringbær har jeg i fryseren:) kanskje noen frosne noen i vannet hadde vært godt også...

Dolsi sa for siden:

Det er ikke bare å spise bær og annet heller, for det er faktisk en del av oss som opplever at vekta stagnerer om man spiser sånt :(

lucifine sa for siden:

fløte hjelper mot sukkersuget kjenner jeg. Er ofte ikk emye som skal til heller :)

&lt;insert_scary_name_here&gt; sa for siden:

Det må man bare teste ut... Og selv om vekten stagnerer - om valget står mellom bær og sukker - da velger jeg bær uansett!

KimPossible sa for siden:

Så lenge jeg får i meg nok fett, så får jeg ikke lyst på karbohydrater og sukker. Bortsett fra pms-perioden. :rolleyes: Da har jeg lyst på all mulig junk, uansett. Men, som du sier, ikke fall for fristelsen, for det er ikke verdt det.
Så for meg er det viktig å spise nok fett for å holde kh-trollet unna. :)
[color=purple][/color]
Lykke til!

Dolsi sa for siden:

Velger å stå over både bær og sukker jeg da. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.