< Tilbake til oversikten

Karber i hodekål

Dolsi sa for siden:

Gledet meg til noe som kalles boll i kål i dag.
Det er rett og slett kjøttdeig som er krydret og formet som kjøttboller kokt sammen med hodekål i buljong.
Trodde at det var lite karber i hodekål, men når jeg søkte på nett oppdaget jeg at det er over 5 karber i 100 gram kål :(

Dolsi sa for siden:

Det jeg egentlig lurer på da, går det greit å spise litt hodekål av og til likevel ?
Så for meg får i kål til høsten jeg,men ikke om det ikke er noe særlig å spise det på ketolyse

Gracella sa for siden:

Jeg spiser får-i-kål, mest kjøtt og noe av kålen. Går ikke ut av ketose av den grunn.
Du skal sikkert ikke spise dette så ofte, så jeg vil si at du kan spise dette en gang i blant.
5 g karber pr 100 g vare er for meg en "hverdagsrettesnor" og ellers må man bare se på hva det er man spiser. Spiser bønner og erter fra tid til annen, da ser jeg mest på at de har lav GI.

MEN: Hvis du akkurat har begynt på ketolyse (mindre enn 4-6 uker), så vil jeg sterkt anbefale deg å følge boka og heller ha "ikke helt lovlige" matvarer på ventelisten. Dette for at kroppen skal komme skikkelig i gang med fettforbrenningen og bli vant til å bruke ketoner.

Dolsi sa for siden:

Har gått på ketolyse siden tidlig i april jeg.
Greia er at jeg så lett går ut av ketose, tåler svært lite.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.