Etter at det nå har stoppa fullstendig over lengre tid med lavkalori og fettfri, så har jeg nå med skrekkblandet fryd bestemt meg for ketolyse. Har lukta på lavkarbo tidligere (har jo vært medlem lenge), og selv om jeg ikke liker tanken på å ikke kunne spise hva jeg vil, så orker jeg ikke overvekten lengre. Jeg vil tilbake til før-svangerskapvekt :)
Min sjekkliste:
jeg har oppdaget diett.no (takk og pris) og er klar for å registrere. Mellom 15 og 20 karber til dagen.
jeg har lavkarbobrød i ovnen, og skal mekke Ziggys polarbrød til fryseren etterpå. Ridderost og Norzola er på plass (fett pålegg, var tanken)
egg er det nok av, og litt fløte og sånn til omelett.
stiks er i hus
salatingredienser inkl oliven, feta, gulost, skinke, avocado osv er klar.
kyllingfilet og brokkoli til middag
SMØRET :p er klar i kjøleskapet
hodet er klar for omstilling :D
Er sikkert mer også. Men da har jeg litt kontroll? Sant? Si ja :p
MEN, så leste jeg at han ketolysemannen skrev at kuren var den billigste på markedet, og at på nettsiden hans kunne man kjøpe et man trengte. Så lurer jeg på, er det noe jeg trenger som jeg ikke har kjøpt?
Jeg skjønner jo at man kan kjøpe diverse mikser for å kunne variere kostholdet senere, men nå i starten, er det noe jeg MÅ ha?
Jeg (som det står skrevet under retning) gikk egentlig over til LCHF men ender opp med å spise så lite karbohydrater at jeg gikk over i ketose. Mangen her inne som kan tipse, men for meg det første jeg merket var at jeg trengte magnesium:)
Og JA jeg syns du ser ut som du er godt i gang! lykke til!!!
Jeg er imponert. Dette var en mye mer gjennomtenkt oppstart enn min egen ("hey, jeg lurer på om jeg skal prøve å ikke spise karbohydrater i dag?"). Jeg har fått høre at vitaminer også kan være kjekt å ta ved siden av. Og jerntabletter.
Det var jo skikkelig opptur å få den tilbakemeldingen :w00t: Føler meg jo malplassert fra å gå til FULL kontroll over kalorier, og det å kunne trikse å mikse matmessig, alt etter behvo, til fullstendig newbie å avhengig av diett.no før jeg tør putte noe i munnen :p
Kjempeflott forberedlse av deg dette her. Virker som du har tenkt deg godt om og lest deg litt opp om hva som er bra:) Vil + på cocosa og fiberhusk på lista de. Det er noe jeg bruker mye iallefall. Masse lykke til med ditt nye liv på lavkarbo:)
Samme opplegg som jeg hadde for ca 1 uke siden, og allerede nå høster man resultater. Jeg blir nok å kjøpe vitaminer osv litt seinere, ganske sikker på at man får i seg mye med den maten man spiser allerede.
Ser fram til å se hvordan det går med deg:) Jeg gikk i ketose etter en dag.
Jeg fant at det ikke gikk å dele opp. Magnesium var en tablett, multi, sink og selen var en annen, og krom, kalium og kalsium en tredje.
Så jeg kjøpte alle da :p
Litt kronglete at de må tas på ulike tidspunkt, og den ene to ganger om dagen (åssen skal jeg huske alt dette med disse to små som jo kommer før mine behov ;))
Jaja, så lenge vekta nå endelig kan rikke seg igjen, så gjør jeg alt - nesten:p
Så gøy å lese! Kjempemoro at du allerede har fremgang :D Prøver å ha lave forventninger, men håper jo at all denne omstillinga fører noe sted :)
Jeg kjøpte nå disse vitaminengreiene nå, jeg. Rettferdiggjør det med at skattepengene er i hus, å ettersom jeg ikke gidder å kjøpe klær til denne kroppen, så får kroppen få noe virksomt til innsiden heller :p
Imponerende innsats allerede! :D
Dette må jo gå veien!
Og det er jo en utrolig deilig følelse at vi nå er på vei!
Bare ta kontakt her inne også hvis du trenger oppmuntring, for jeg kan love deg at dette er en fantastisk forståelsesfull og oppmuntrende gjeng.
Lykke til!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.