Må innrømme at jeg har latt meg irritere av Drevon enkelte ganger.
Men idag kom jeg på en ting.. Hvis DU fikk vite at din arbeidsgiver var en løgner.. ville du da sakt ifra, og lagt hele levebrødet/karrieren din i ruiner?? (Forskere er vel kanskje de med minst ytringsfrihet i dagens samfunn.. hvis de ønsker å beholde forsker-midlene sine..)
Og hva med Staten.. kanskje vi må ha en mer tolerant holdnig til at svært mange mennesker lever av å produsere og selge bakevarer o.l. At staten skal ta hensyn til alle, og at sysselsetning og distriktspolitikk faktisk ER viktigere enn folks helse, sett fra en ernæringspolitisk synsvinkel.
Eller?
Synes uansett synd på folk som er tvunget til å dumme seg ut med offentlig løgn-spredning for å beholde levebrødet sitt!
Det eneste problemet jeg har med Drevon er at han sier til folk som har FULL kontroll på hva de spiser og hvor mye de trener, at de nok tar feil. "Du spiser nok mer enn du tror" "Nei, du kan nok ikke forbrenne 1000 kalorier pr trening. Det er ikke mulig det" Han anerkjenner jo ikke på noen slags måte at noen KAN trene i timesvis hver dag, ikke spise noe særlig og likevel ikke gå ned et gram. Ja.. Til og med legge på seg.
Han må gjerne fronte statens ernæringsråd, det er vel mange som gjør det som ikke får en hundredel så mye kjeft som akkurat han. Men statens ernæringsråd sier vel ikke at insulinresistens og stoffskifteproblemer ikke finnes?
Jeg kjenner at det ikke plager meg å forbli i troen på at han er en dust... :rolleyes:
Og en ting er forskere og midlene deres, en jeg tror at mange fastleger sliter minst like mye. Noen gråter ved tanken på at pasientene kaster poteten på båten og de kan få stå i fred, men noen vil gjerne hjelpe, men har ikke lov til å fortelle om det som kanskje virker...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.