< Tilbake til oversikten

Leverpostei

Daizy sa for siden:

Vil bare tipse om Slakterens Leverpostei som inneholder < 1 kh per 100 g. Det er jo ypperlig for alle oss som er glad i leverpostei. Ekstra bra er det at Spar har den på 10 kr salg nå, 10 kr for 175 gram... Løp & kjøp :p

HP sa for siden:

Takk for tips

David sa for siden:

Suverent! Jeg elsker leverpostei! :)

Sturemmt sa for siden:

Spiser dere dette uten brød da eller?

David sa for siden:

Enten på ei skive Vollkornbrot, eller ei skive Lindbergbrød, eller på noen lavglykemiske knekkebrød.

Nille sa for siden:

Neeei, du kan ha det på Fiberrik med solsikke frø (gul pakke) 3.5 karber pr skive. (1-2 skiver pr dag OK på induksjon) .
[color=purple][/color]
Eller du kan bake en av Ketolysebrødene til naboen til Torkil eller prinsessebrødet, alt fra 1,5 til 2,5 karber pr skive etter hva du har oppi....:D

themonk sa for siden:

Finnsbråten Gullpostei har også <1 gram karbo. Litt dyrere enn Slakteren men.

205gti16v sa for siden:

Finnsbråten hvitløkspate er og mindre enn 1karb.

Og skamgod:)

Solan sa for siden:

Sånn bortsett fra karbohydratinnholdet, hvor det i alle fall er 3 leverposteier som scorer bra: Hvilken er best? Da tenker jeg på fravær av "vegetabilske oljer" og lugubre E-stoffer. Selv spiser jeg Slakter'n sin for tida (på vollkornbrot med minst 1ss Cocosa per skive), og synes i alle fall den virker grei. De der nye leverposteiene med raps og rips og "sunne vegetabilske oljer" rører jeg ikke med ildtang. Vel ... kanskje med ildtang, da.

janmesi sa for siden:

Styr unna Gilde og mills, sjekk Finsbråtens. De har karboinnhold > 1 g / 100g , bra protein og fettinnhold og lite tilsetningsstoffer. (Det var det tydeligvis flere som visste ...) I Oslo MÅ jo de som bor i nærheten besøke Slakteren på Adamstuen, og den nyydelige baconposteien som de har der!

remi: Spiser leverpostei/pate med majones, ikke brød :-)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.