Noen som kan hjelpe meg med å finne pizza oppskrifter og lignende som ikke smaker doven omelett?? Synes det smaker bare egg av alle de jeg har prøvd:S
Hadde satt stor pris på om noen har en eller flere oppskrifter og vil dele den altså!:)
Er redd for det jeg og ja. Er så glad i "vanlig" pizzadeig så er nok litt kresen, men jeg prøver ut det meste da:o)
Vet du prisen på den mixen? Ser for meg den blir ganske dyr i forhold til å lage!?
Hvor selger de den for 59,-? Jeg vet at Sunkostbutikkene ute i Bærum og de fleste her i Oslo selger den for 49,- akkurat som vi i nettbutikken, men har sett den til 55,- i enkelte Lifebutikker.
Inneholder:
Mandelmel, hvetegluten, melkeprotein, eggehvitepulver, salt.-
Dt er kanskje ikke så heldig for mange av oss som ikke tåler korn så godt, vel? Er det ikke nettop gluten mange ikke tåler, eller er det noe annet ved melet?
Hei. Ble litt treig til å svare men:p Den var myye bedre enn de andre jeg har prøvd, men synes fortsatt det ble for mye egg altså:S -Ja jeg er veldig kresen;)
Denne oppskriften gir 4 pizzabunner i porsjonsstørrelse, og er hentet fra den nyeste boken til Sofie Hexeberg og Birthe Storaker "Frisk med lavkarbo - frokost og lunsj", som kan kjøpes i vår nettbutikk.
Ingredienser
4 egg
3 ss fløte
3 ss olje
2 dl revet gulost
2 dl pofiber
1 ts bakepulver
3 ts johannesbrødkjernemel
1 ts salt
Fremgangsmåte
Pisk eggene lett sammen med fløte og olje, og rør inn revet ost.
Bland sammen det tørre, og rør det inn i eggeblandingen.
Del deigen i 4, og kjevle eller trykk dem ut til pizzabunner. Bruk gjerne plastfolie over deigen når du kjevler. Legg dem på et bakepapirkledd stekebrett.
Forstek nederst i ovnen ved 225 grader i 10-12 minutter.
Legg på fyllet og stek i ca 7 minutter til osten har smeltet.
Imse sin er kjempegod! Søk på skikkelig sprø pizza eller bunn så burde den dukke opp :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.