Hei :)
Jeg har en 11-12 timers kjøretur foran meg i kveld/natt/morgen tidlig, og har tidligere brukt å alliere meg med noen bokser energidrikk, Red Bull osv...
Nå som jeg lever på lavkarbo, så er nok ikke det et så fryktelig godt alternativ lenger. :) Er det noen som vet av andre typer energidrikk som kan gjøre det enklere å holde seg våken og opplagt på kjøreturen?
Eneste forskjell mellom regular og sugar free Red bull, er at regular= sukker. sugar free = aspartam
Drikker du to stk, så kan du glemme å legge deg i neste 12 timer iallefall.
sprøyt, for en ca 10 år siden drakk jeg to red bull (vanlig med sukker) og gikk og la meg en time etterpå. null problem :p men så reagerer jeg ikke på koffein da, er jo en forskjell der. reagerer ikke på energidrikker i det hele tatt, jeg drikker det bare fordi det er godt :p
monster har en lo carb version, ikke helt carb fri, men ca 2-3 kh per 100. den er svart og blå og ikke så vanlig i forhold til de grønne, gule og oransje. men den smaker godt og kommer i 500ml bokser, red bull sugarfree kommer i 250ml bokser. smaker helt greit den og. 20 kr for red bull og 25 kr for monster lo carb + pant.
Jeg drakk 2 redbull på en vorspiel bare for å holde koken oppe.
Jeg lærte at jeg ikke bør gjør det igjen etter at jeg hadde vært på byen, kunne ikje sove da jeg kom hjem... og la meg i senga, selv om jeg var full. sovna før ikke langt på formiddagen.
Jeg har en teori at den har en senvirkning som sniker deg opp langsomt og ikke umiddelbar virkning.
Irriterer meg at en boks monster lo carb er 10-15 karber :S
Ville nok prøvd om red bull sugar free funker, mange som får meste parten av virkningen av sukkeret i energidrinker, skulle ikke sukkerfritt fungere så kan en powernap på 30 min gjøre underverker. Slike drikker har liten invirking på min evne og holde meg våken da med eller uten sukker.. Kan lett drikke en 5-6 red bull og gå og legge meg uten problemer ;) Evt drikke vann og døgne uten problemer :P
Det ble Red Bull uten sukker, og det funket krute godt for meg! Lykkelig og fornøyd. :) Kan styre min begeistring for smaken, men det gjorde jobben. Virket litt mindre kvalmt på meg enn den med sukker... :p
Det finnes noe som heter Monster lo-carb. Den inneholder 7g kh pr boks (0,5L)
Det er ikke alle butikkene som selger den, men den pleier å stå i nærheten av red bull i de butikkene som har.
Det er begrenset så mye de boksene virker, så det beste er å sove litt om du føler deg trøtt.
i følge min boks lo carb monster er det 2.4g kh/100, hvorav 1.4 er sukkerarter. men resten skal jo telles med og, uten at det står hva den siste kh'n er for noe, men søtningsmiddelet er sukralose og acesulfam.
Vet ikke om noen andre enn PowerKing sugarfree og Red Bull sugarfree som er uten karber. Men monster sin blå drikk er kjempegod. Den inneholder noe karber, men ikke i nærheten av så mange som andre typer.
Tull :P
Hehe, kommer jo helt ann på fra person til person.
Før drakk jeg endel energidrikk da jeg var mye sliten og "ødelagt". Det var nok til å akkurat holde meg igang, men la jeg meg ned kunne jeg sovne tvert. Og det gjelder fortsatt selvom jeg ikke er så mye sliten lenger :P
red bull sugarfree fungerer litt på meg også, men jeg foretrekker koffein i pilleform om det kun er for å holde meg våken. Mye bedre effekt, og tilsynelatende ikke mye karbo i det om det er i det hele tatt..
Drikker av og til Red bull sugar free, og mulig det holder meg litt ekstra våken (eller mest placebo) men har ingen problemer med å legge meg å sove etterpå om jeg vil.
Men liker å ta en boks dersom jeg kan kose meg litt ekstra oppe en kveld, og er redd for å bli raskt trøtt.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.