< Tilbake til oversikten

Kan jeg spise fiberrikt solsikkeknekkebrød på ketolyse?

LilleFly sa for siden:

Kan jeg spise fiberrikt solsikkeknekkebrød på ketolyse? Står at per skive er det 2.7 karbs, og 2.2 kostfiber.

arnakristin sa for siden:

Hei,
Nei, Fiberrik er ikke ketolysevennlige, 2,7 kh utgjør jo nesten 20 % av dagsinntaket for kh.
Hva med å lage disse: Nannahs supergode knekkebrød!
Kostfiberne er allerede trukket fra så 2,7 kh er det som må regnes med i dagens kh kvote.

Dolly sa for siden:

Jeg spiser fiberrik en gang i blandt med god samvittighet!!!

Lindemor sa for siden:

Det handler vel om det daglige totale inntaket, så om du kan spise et slikt innimellom er det vel nettopp det daglige inntaket som avgjør? Mulig jeg har misforstått noe....?

Hei,
Dersom du har lest deg opp på ketolyse, som du har satt som filosofi, så burde du vite at hovedandelen av dagens kh kvote komme fra grønnsaker i tillegg til noe meieriprodukter, kornprodukter er ikke ketosekost.
Fiberrik er noe man kan spise når man år over på vedlikehold.

Dolly sa for siden:

Men poenget er at man ikke ødelegger vektnedgangen av å spise sånne innimellom....

Det va jo ikke akurat sjokolade eller noe karbobombe hun spurte om;)

Ivett sa for siden:

Funker fint :)
Spiser det av og til og har gått ned 44 kg.

Hei,
Nei, men kornprodukter er fotsatt ikke en del av ketolyse-kuren så vidt meg bekjent! Jeg svarer ut i fra at vedkommene har skrevet 'ketolyse' i filosofiboksen.

Kitt sa for siden:

Dette sier dr. Torkil selv om saken:

Så helt forbudt er det nok ikke! ;)

Conjurier sa for siden:

Nå spiser jeg ikke noen brødprodukt for tiden men forrige gang jeg var på ketolyse så spiste jeg litt wasa fiber pluss.. Synst denne gir mye mer flate per karbohydrat til å fylle på med ting i forhold til fiberrik :)

LilleFly sa for siden:

Takk for svar :)

Cherry sa for siden:

Spørsmålet er vel om man syns det er verdt å spise 1 fiberrik på ett kosthold hvor hovedandelen av karbene skal komme fra grønnsaker. 1 fiberrik er ikke særlig stor, og jeg vet ikke med dere, men jeg tror ikke jeg i sinnet hadde vært fornøyd med kun en fiberrik til frokost:) (skal man spise slike ting bør man spise det tidlig på dagen slik at det er forbrent til man legger seg)

LilleFly sa for siden:

Nei, er ikke verdt det her. Så blir å bake nanna's knekkebrød isteden :)

snurresprett sa for siden:

Jeg spiser det ofte:D Ikke problem for meg. Har mye godt pålegg på da!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.