< Tilbake til oversikten

Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord

BenteR sa for siden:

:eek:
En så lang diskusjon fordi en eller annen ikke liker at et slang-uttrykk blir brukt :eek:

Vidundra sa for siden:

Jeg prøver, jeg og. Men noen ganger blir det litt mye (det er ikke bare inne på dette forumet at jeg prøver på slikt), og før eller siden gir man opp litt. Dessverre. Dessuten føles det innimellom ganske godt å gi folk litt av sin egen medisin. La oss se hvor mye mer de føler for å håne andre når de blir hånet selv, ettersom å be dem om å stoppe ikke virker.

Forøvrig verken trives jeg med eller har respekt for meg selv uansett. Jeg er alt for overvektig til at jeg klarer det. :rolleyes:

Vidundra sa for siden:

Jeg har slettes ikke misforstått. Jeg har "internerdet" i 16 år, og vet godt hva "troll" og "trolling" er. Men ettersom så mange var så kjappe med å stemple TS som troll uten at han faktisk var det, blir jeg ikke overrasket om jeg får samme behandling. ;)

Kanutten sa for siden:

Der tror jeg du egentlig sa noe veldig essensielt. I allefall hvis du tenker slik jeg gjør og ofte så kjenner man andre på seg selv.. :o

Jeg har det ofte slik at så lenge JEG ikke klarer inneha selvrespekt og selvfølelse, så skal jeg jaggu meg sørge for at ANDRE ikke trenger slite i motvind. Jeg føler at det er kanskje slik det er denne gangen med tanke på deg, ts og "alle andre".? Eller tar jeg feil? Synes du er tøff som tar til motmæle, men samtidig så skjønner jeg ikke hele diskusjonen. Ts fikk jo det vedkommede håpet på (slik jeg ser det) respons på sitt innlegg.

Nå har jeg ikke tatt stilling til denne saken i det hele tatt, men som sagt, jeg synes du er tøff som fronter noe du synes er feil! :klem:

Photobscura sa for siden:

Ok, slettet. Og jeg skjønner hva du mener, men jeg oppfattet uansett der en litt annen tone som ellers har vært gjennomgående. Beklager om du føler deg oversett. PM-er har vi selvfølgelig ikke noe innsyn i.

Men ærlig talt så synes jeg denne diskusjonen kan få lov til å legges død nå. Dette er i grunn noe som kommer opp med jevne mellomrom, og det er i prinsippet noe som er fint og viktig å få luftet og røsket litt i tidvis, ikke minst for å selv bli mer bevisste på hvordan vi både leser hva andre skriver, og hvordan vi selv uttrykker oss, men jeg mener det er blitt sagt nok i denne omgang. :)

sugar daddy sa for siden:

Takk for alle svar. Egentlig litt morsomt å se at min lille irritasjon rundt ett ord skapte så mye følelser. Vet jeg ikke kan forandre verden til å tenke slik som meg :p Hadde ingen illusjon om det i utgangspunktet.
Uansett har jeg altid trodd på det å si det man mener, på tross av at det kan være kontroversielt. Selvfølgelig da på en høflig måte.

Siden det er ytringsfrihet respekterer jeg alle svarene (selv de sinte) jeg fikk :)

Jeg ser i ettertid at overskriften kunne virke litt vell krass. Men må inrømme jeg i øyeblikket var litt grepet av emosjoner jeg også :P

Og ja jeg vet jeg har masse språkfeil, da jeg sliter med milde skrivevansker. Men tråden handlet om et ord. Karber. Smak på det ordet. Kaaarrrrber.

Brimstone sa for siden:

Hihi, snakk om storm i et vannglass :p

Til TS, glad du har humoristisk sans og ikke lar deg avskrekke av enkeltes (mine også) morsomheter. Og det er bedre å smake på ordet kaaarrrrrrber, enn de virkelige karbene :D

(Daske seg selv på lanken med våt bussbillett for forsøk på humor igjen)

Vidundra sa for siden:

Dette var en forvirrende uttalelse. Hva er det som som først nå er litt "over the top" og som grenser til personangrep? :confused:

Huldr sa for siden:

Tilgi meg at jeg trekker opp denne igjen, men det hadde gått meg hus forbi at TS hadde svart igjen.

Kudos fra meg for avslappet og selvreflekterende holdning! Og velkommen skal du være, lavkarbohydrat eller lavkarbo :cool:

:lol: nemlig!

Kanutten sa for siden:

Dette er nok ettersleng fra et innlegg som var ufint... MOT deg..
Jeg og flere med meg reagerte på det, men reaksjonsinnleggene ble tatt bort siden innlegger trakk sitt innlegg. Dessverre dette etterslepet i innlegget fra Photo.

Huldr sa for siden:

Du mener vel kanskje "derfor", ikke "dessverre"? :o

Kanutten sa for siden:

:lol: Joda, du har rett. :p

Ah, se der. Jeg håper det var en misforståelse. Jeg slettet sitatet etter ønske. Den ble kanskje slettet før en av de involverte så den.

Kanutten sa for siden:

Du slettet ikke alt.. Jeg husker dette innlegget, både du og jeg reagerte på det. Du redigerte innlegget ditt da innlegger slettet innlegget, men redigeringa di ble litt feil, for det var nemlig mot det slettede innleget du reagerte, IKKE mot trådstarter.. :o

Ja, ok. Jeg ser det nå. My bad! Men du har jo helt rett. :)

lille_trille sa for siden:

Herregud.... og jeg som spiser 20 karbiser for dag... ikke rart jeg ikke går ned i vekt. :eek:

Antoinette6 sa for siden:

Dette er da en underholdende tråd, - er det ikke ? Jeg synes det er flott å høre andres oppfatninger om ord, språk, slang og språkutvikling. Jeg oppfattet absolutt ikke trådstarter (jeg liker overhoooodet ikke forkortelser, - bortsett fra kh, dah ) som provoserende i det hele tatt. En ytring om ordet 'karber' - som jeg forøvrig anser som er vederstyggelighet. Ordet, altså. Ikke ytringen.)

Men der har dere MEG, da, liksom. Og joda, - nå er det sikkert mange som reagerer på mine mange o'er i 'overhodet' og h'en i 'da. Og min muntlighet i det unødvendige ordet 'liksom'

Men æ'kke det greit, 'a ???

Jooooo ! Vi vil 'diskutere' språk også her inne, vil vi ikke ? Og eventuelt dekkdimensjoner, - for de som ønsker det.

Jada. Jeg vet at jeg har altfor mange tankestreker, - men jeg liker det !

Takk for et flott forum ! ( - og klem til trådstarter - ) :klem:

Vidundra sa for siden:

Tankestrek er kult, men når du bruker det trenger du ikke komma. ;)

Kanutten sa for siden:

:klem: Klem til deg også selv om jeg ikke er trådstarter!

Kanutten sa for siden:

Ikke strekk strikken for langt da! :p

Antoinette6 sa for siden:

Nemlig ! Men det er en øøøørliten. . . hva skal jeg si . . . synkope der. Altså i tankestreken. Det ER jo ikke et komma !

Dessuten liker jeg semikolon også, Vidundra, - som du bruker. det blir brukt altfor sjelden !

Så det, såh !

:D

Bestemamma sa for siden:

Pst!... Du glemte stor bokstav i nest siste setning..... :p

Bestemamma sa for siden:

Visste jeg vel, luringen.......:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.