< Tilbake til oversikten

Tror jeg bomma på kjøp av "proteindrikk" idag (Allevo)

Emmelu sa for siden:

Er straks ferdig med min første uke på lavkarbo og har gått ned 1,2 kg - men idag har ikke kroppen vært noe særlig snill med meg!!
Har vært kvalm og magen har vært i skikkelig ulage. :(

Anyway.. jeg tok meg derfor en tur på apoteket for å kjøpe fiber-tabletter (i håp om at det fikser magen) og noe kvalmestillende.
Det var borteved de samme hyllene at jeg jeg la merke til "Shakene".
Har ingen erfaring med shaker fra før, men i boka jeg har kjøpt meg står det at du gjerne kan bytte ut f.eks. lunsjen med en proteinshake.

Som sagt så var jeg i ganske dårlig fysisk form, så jeg tok den første, fineste jeg så (sjekket seff karboene) og betalte.

Tenkte jeg skulle ta meg en slik en til "kveldsmat" nå, men når jeg leser pakkningsvedlegget så ser jeg jo at dette er en "diett"...!!! Det er meningen at du KUN skal drikke disse shakene i 1-2 uker (uten å spise noe mat tydeligvis) og gå ned drastisk i vekt vissnok. :confused:

Så jeg spør (som en som er total uvitende om alt som har med shaker og gjøre :p ):
Er dette da en proteindrikk??
Kan den evt fungere som en måltidserstatter???

Hvis nei:
Hvilken Shake vil dere anbefale som måltidserstatter og hvor får jeg kjøpt den??
:)

Nerthus sa for siden:

Kjenner ikke allevo i detalj, men det er nok for mye karbo i en slik til at det er anbefalt og drikke den mens du spiser lavkarbo. Se om du finner atkins sine, vet de har på sparkjøp bla.

Ellers ville jeg sjekket ut smoothie-delen av oppskriftene i forumet, der er det mange forslag til proteinshaker du kan lage selv. Vet det finnes proteinpulver med mindre karbo som du kan blande i sammen med feks bær :)

Lillemy71 sa for siden:

Allevo, nutrilett m.fl har alt for mye kh til et lavkarbo kosthold. I tillegg til det som Nerthus nevner har spisdegslank.no også noen protein smoothies som jeg synes veldig gode. ellers finnes det jo en oppskrift på avocado-lime smoothie her inne på forumet som er veldig god og som holder seg 2-3 dager i kjøleskapet dersom du lager mye. Søk bare i oppskriftene her inne.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.