< Tilbake til oversikten

Tørr hud?

Paris sa for siden:

Etter jeg begynte på lavkarbo denne gangen har jeg vært svært plaga med tørr hud - i begynnelsen spesielt på hendene. Nå er det føttene som er svært angrepet. Aldri vært plaget med tørr hud. Noen andre?

Evt hvordan behandler dere det?

Ansiktet derimot har nokså fet hud. Så hvorfor er det sånn egentlig??

Kathja sa for siden:

jeg var slik en periode da jeg startet opp.Reine sandpapiret jo!

Bruker canoderm 5% og hth's vanlige krem eller lotion på resten av kroppen.Er bedre i dag (4 uker inn i lavkarbolivet)
Husk vann og omega 3&6 tilskudd samt b vitaminer,de hjelper mye på hud ,negler og hår ;)

mama67 sa for siden:

Jeg er helt omvendt. Er kjempemyk og glatt i huden. Rene barnerumpa jo :lol:

Bestemamma sa for siden:

Min hud er mykere enn mykest...har egentlig alltid hatt fin og glatt hud, men syns likevel den er enda hakket bedre nå....:D

Paris sa for siden:

Heldig dere er da!!

Nå blir det masse vann og vitaminer!! :p

heidia79 sa for siden:

Jeg hadde det slik til å begynne med også, men nå er det blitt mye bedre, smør deg godt noen uker så kommer det seg etterhvert!! :-)

Kanutten sa for siden:

Jeg har brukt denne på kroppen i lang tid nå. Også ansiktet.

Huden kjennes stram ut rett etter at gelen er påført, men etter en kort stund blir den silkemyk! Bedre enn mange kremer jeg har prøvd som bare gjør at huden føles fet ut. Kjøpes på apotek.

langaard sa for siden:

Jeg har også vært plaget med tørr hud! Begynte med udos choise i dag, har lest at den skal gjøre underverker med huden:) Blir spennende:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.