< Tilbake til oversikten

Saftkoker

Kanutten sa for siden:

Rema1000 selger nå saftkokere til 100 kr!!! :heia:

Har kjøpt jeg så nå skal jeg lage saft av ymse ting. :ja:
OG geleer... Rognbærgele er bare nydelig. For ikke snakke om heggbærgele.. :sikle:

Lava sa for siden:

hmmm, jeg har mormors gamle traver som nesten aldri er i bruk :)

Kanutten sa for siden:

Tenk å lage fromasjkake av hjemmelaget saft!
Tyttebærgele til ribba... :sikle:

Eller tyttebærsaft om smakstilsetter i mat.

Jeg har ikke tenkt å sukre safta. Jeg skal avkjøle den og fryse det meste ned i isterningposer. Kan heller søte etterpå hvis jeg skal lage drikkesaft av den.

bevaremegvel sa for siden:

jeg skal også safte til høsten, må bare få tak i bær først :o
har plantet endel bærbusker her hjemme men de er så små enda at det blir ikke myesaft ut av dem enda :rolleyes:

Zincite sa for siden:

Min søster har brukt sin mest til pinnekjøtt, så det er visst et allsidig produkt :)

Kanutten sa for siden:

Den er knallbra til det også! Mamma har brukt den på det viset. :ja:

Og det ER jo en dampkoker så man kan koke både fisk og andre ymse ting i den.

Kanutten sa for siden:

Skal jaggu meg prøve saftkokern på svinesteika jeg har liggende.

Skal legge steika øverst.. seff. Vann i den nederste. Vanndamp kommer jo opp fra den nederste til den øverste, derifra via hull til den midterste.

Så derfor, steika i den øverste. Grønnsaker og annet som kan være godt som grunnlag for saus i den midterste. Så etter en stund er det bare å tappe krafta fra midterste! :heia:

Tidl. medlem sa for siden:

Oi, så morsomt! Skal vurdere å kjøpe en selv ;)

Kanutten sa for siden:

Daaa ligger ei stor svinesteikog koser seg i saftkokern. Det lukter herlig og det kommer kraft ned i midterste kasserollen. Blir dette VELDIG bra er det slutt på langtidssteiking i ovn. Mat tilberedet med damp er jo siste skrik. :lol: Søster har kjøpt seg dampovn i tillegg til vanlig komfyr. Den kostet flesk og hvis jeg kan utrette det samme med en saftkoker er jeg fornøyd. :ja:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.