maysa sa for siden:
altså er det et bra søtnigsmiddel....hørte de sa det var karber som ikke kroppen tok opp.
maysa sa for siden:
altså er det et bra søtnigsmiddel....hørte de sa det var karber som ikke kroppen tok opp.
Kitt sa for siden:
Jepp, er bra å bruke!:)
Men det kan gi en kald, rar smak til feks bakverk. Blandes det med natren blir det mindre isende smak.
Link om blanding!
Kaimi sa for siden:
Sukrin blir framstilt ved en naturlig gjæringsprosess (fermentering), hvor man bruker druesukker som råstoff. Dette er samme metode som brukes for å lage blant annet vin og yoghurt.
Det inneholder ingen karbohydrater og påvirker derfor ikke blodsukkeret.
Jeg har brukt Sukrin og Sukrin Melis i 3 mnd og merker ikke spesiell forskjell på smak/konsistens mot vanlig sukker. Men Sukrin er veldig dyrt i forhold til vanlig sukker så jeg bruker det med måte. Har laget mest dessert , boller, kaker..
Ved gjærbakst må man bruke blå pakke med gjær og kanskje noe lenger hevetid da Sukrin ikke påvirker gjæringsprosessen så positivt og bra som vanlig sukker.
Fungerer utmerket ved marengs, sjokolademousse, og andre kaker/desserter.
Foretrekker det fremfor kunstig søtning som Spleda etc. Egentlig utrolig digg at man får kjøpt naturlig sukker/melis uten karbohydtrater :)
Batillip sa for siden:
Jeg kjenner ikke så mye til den kalde smaken det snakkes om. Nå har hele familien begynt å bruke Sukrin, selv om de absolutt ikke følger noe lavkarbo-opplegg. Det har gått mer enn en halvkilo i uken, så nå har jeg bestilt en sekk på 25 kilo. Det bør holde en stund! Bruker ingen andre søtningsmidler.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.