< Tilbake til oversikten

Er lettbrus OK?

actually sa for siden:

Jeg er kjempeavhengig av brus, elsker kullsyren rett og slett...
Men er lett brus OK i ett lavkarbokosthold?

Nerthus sa for siden:

Ja og nei ;)

Er det kullsyren du elsker, hva med farris? ;) Som tidligere pepsimax-oholiker, vil jeg personlig anbefale og trappe ned eller helst kutte ut.

Skal du ned i vekt - KAN lettbrus være avgjørende for vekttapet ditt. Prøv med lettbrus i starten, reduser gjerne litt - går du ikke ned særlig i vekt selv om du gjør "alt annet" riktig, kan det faktisk være lettbrusen som ødelegger :) Husk drikk nok vann!!!

Sorry... ;)

Glorfinia sa for siden:

I utgangspunktet så gjør det jo ikke noe med blodsukkeret. Men det viser seg at noen får litt problemer allikevel, som manglende vektnedgang. Anbefaler det samme som Nerthus, å forsøke å trappe litt ned. Det er jo på ingen måte sunt, men åh, så godt. :p Forutenom den siste uka hvor jeg har vært ordentlig på brus-kjøret, så har jeg drikki brus sporadisk, sånn kanskje en dag annahver helg eller noe. Synes selv det gjør susen, da har jeg alltid en mulighet i sikte, og det har ikke ødelagt noe for vekttapet mitt enda. :)

smgj sa for siden:

Om det er kullsyren - hva med mineralvann? Farris eller ramløsa eller bonaqua...?

Tidl. medlem sa for siden:

Hva med å kjøpe kullsyremaskin? Gjorde det forrige helg. ELSKER den!!!

Tullo sa for siden:

Den første uken min tok eg av 4 kg mens den andre tok eg av ca 2 kg og da har eg drukke litt Pepsi Max så er nok det som er med og minke nedgangen hos meg, men det er ikke lett og la være med absolutt alt! Hehe

Vegard L sa for siden:

De to ekstra kg første uken var nok vanntap. Den endringen der har ingenting med pepsi max å gjøre...

Hircine sa for siden:

Jeg drikker cola zero, leste på en liste over "ok" søtningsmidler og "ikke ok" søtningsmidler i en tråd her inne (husker ikke hva den het, dessverre) og begge de som brukes i zero er på ok-listen. For meg handler det om å ikke kutte ut alt jeg liker best, så å kose seg med lettbrus i helgen og en og annen gang i uken er ikke noe problem for meg (jeg går fremdeles ned i vekt. Er mulig jeg hadde gått raskere ned om jeg ikke hadde drukket det, men for meg er det nedgang som er viktigst - ikke hvor fort jeg går ned.) Om jeg derimot skulle stoppe med nedgang i løpet av "negangsperioden" min så vil dette være en av tingene jeg først prøver å kutte ut.. Så som flere andre sier: Prøv deg frem. For noen er det partystopper, for andre ikke. OG husk å uansett drikke vann! Om du får i deg ca en halvliter til hvert måltid er det en god start! :)

fett-nok sa for siden:

Jeg kan drikke alt fra1-4 liter tab "hver dag", gått ned 22,5 kg siden sept/okt, reagerer ikke negativt på det, mens brøderstatninger derimot.........det er STOPPER det!!! Vi er alle så forskjellige.
Mange blir veldig snop-syke av lightbrus også, det slipper heldigvis jeg.
Men om Tab er sundt, det tar vi en annen gang, hehe!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.