Jeg har etter nesten 8 uker i ketose stått stille i 2 uker, så jeg prøvde en planlagt sprekk på lørdag, spiste litt mer karbohydrater og sånn... Bla. en softis, 5 smågodt ting og litt ris... en bolle... men samme det...
Jeg gikk selvsagt ut av ketose og har ligget lavt på karb siden, ca 5 g daglig
Jeg gikk opp 0,5 kg neste dag, og så 1 kg dagen etter før det gikk ned til "normalen" og i dag har jeg gått ned 200 g til så vekten har løsna, men jeg er ennå ikke i ketose...
Testet hver dag nå siden lørdag flere ganger til dagen og ikke litt utslag engang.. Men når vekta går ned trenger jeg vel ikke å tenke på det, selv om det er litt rart...
Planlagte, små utskeielser kan skje en sjelden gang, det går som regel bra. Kroppen rekker ikke lagre mye karber og man bare fortsetter som før!
Det jeg lurer på er hvorfor du bare ligger på ca 5 karber! På ketolysekuren skal du ligge på ca 15 for å få i deg nok grønnsaker etc. Mange går rett og slett ikke ned i vetk med så få karber. Det blir som stort kaloriunderskudd. Kroppen tror det er sult på gang og holder på det den har!:eek:
Ketosestiksene er bare til å stole på om kvelden, minst 2 timer etter forrige måltid! Ingen vits å måle hele dagen! Mange feilkilder!:p
Klart man kan gå ned i vekt uten å være i ketose. At man ikke går ned i vekt dersom man ikke er i ketose er like feil å si som at man garantert går ned i vekt dersom man er i ketose :)
Jeg skjønner heller ikke hvorfor du bare ligger på 5 KH om dagen? På ketolyse skal du jo ha rundt 15.
Ligger ikke på det til vanlig, men bare nå til jeg har kommet inn i ketose igjen.. 4 dagen nå og fremeles ingenting
Men nvekta har jo løsna selv om jeg ligger på så lite karber, bare rart jeg ikke er i ketose ennå etter 3.5 dager med lite karb...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.