Jeg er ny her, så kanskje jeg kommer med noe "alle" vet, men for meg ble dette redningen i kveld da barna (fire stykker) og mann skulle ha iskrem, og det så sååååå godt ut, og sjokoladesaus og karamellsaus, jeg holdt på å stupe ned i den isboksen. Da laget jeg meg isteden en deilig kopp rykende varm kakao, og det smakte fortreffelig.
Gi meg gjerne tilbakemelding om noe høres riv ruskende feil ut :
Kakao:
1 spiseskje regia kakao (14 karb/ 100g) ca 1,5 karb
2 Teskjeer Natreen strøsukker
Piskes ut i 1 1/2- 2 dl kremfløte
1/2 - 1 dl vann
1 rute mørk sjokolade (70% ca 2 karber), kan jo droppes, men det gav litt ekstra fyldig sjokoladesmak.
Kok opp og nyyyyt!
Synes det så godt ut jeg :) Jeg er veldig glad i kakao! Det finnes også mørk sukkerfri sjokolade om man er veldig streng på karbene :) Noen bruker den sukkerfrie og andre foretrekker 70% når de først skal unne seg noe.
Jeg kan desverre ikke uttale meg om det er en lovlig ketolyse-kakao, siden jeg ikke har lest den boken (jeg følger Atkins), men sånn generelt ift lavkarbo så ser det helt fint ut :)
Jeg tar en kopp kokende vann med 0.5 ts kakao, 2 ts sukrin og litt fløte. Drikker 4 slike kopper pr dag :) Hvis du kjøper Eldorado kakao har den bare 8.8 karber....Jeg har brukt en slik boks på drøyt 5 mnd., så det blir ikke mange karber her :D
Confecta har vel også en sukkerfri kakao. Den er søtet med kunstig søtning, så kanskje ikke noe bedre. Men jaffal lite karbs:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.