< Tilbake til oversikten

for mye fett

calfs sa for siden:

Hei.
Nybegynder med et par spørgsmål.

Ser flerer steder tråd med "for jeg nok fett ? "

Jeg spørger motsat vei, for jeg for mye fett :cool:

Startet på dette i går, efter og ha lest en lidt på dette forum en ukes tid.

Efter min regnestok så bestod middagen av 260 g fett :o
Frokosten har jeg ikke regnet på, men det er 5 egg og en god del bacon.
På kvelden blir det 1 knekkebrød og ca 200 g ost og da plusser vi på ca 75 g fett

Har altid været gla i fett mat, men har i tillegg spist mye karbo da jeg er veldig gla i brød og potet, så dette med og trykke ind på fett, er ikke noet problem her i huset

Bare dette blir jo ganske så mye fett på et døgn, ser jo flere som siger de liger på 200-300 g.

Gleder meg til og se veien dette går, og på forhånd, tak for svar

Mvh
Claus

Nerthus sa for siden:

Hei Claus!

Jeg tenker at du i de første par ukene bør holde deg til reglene for karboinntak, og ellers spise deg mett.

Det tar gjerne 2-8 uker og få i gang ordentlig fettforbrenning, så jeg ville ikke bekymret meg foreløpig i forhold til fettinntak. Skal du ned i vekt, og er reellt overvektig, bør du etter noen uker om du har vektstagnasjon kanskje se litt nærmere på fordelingen av næringssstoffene i kostholdet ditt. www.diett.no er en fin slik plass, som du kan legge inn det du spiser over noen dager for å se hvordan du ligger an.
Hvis du går jevnt ned i vekt, trenger du bare tenke på karboinntaket, få i deg nok grønnsaker og spise variert - og ikke minst NYTE maten ;)

Nybegynnertråden til arnakristin er en fin link og ha med seg i starten, der er det samlet mye info og svar på spørsmål som gjerne kommer opp i starten av et lavkarbokosthold :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.