Er ferdig med min 2. dag på Ketolyse-kuren, og måtte jo selvfølgelig teste med stix. I går var den beige, men i dag viser den rosa (10). Kan dette være riktig?
Har ennå ikke fått så veldig variasjon i kosten... det blir egg med litt ost og skinke til frokost og salat med skinke og ost og litt dressing til lunsj. Middagen i går var kylling og salat med litt ost. I dag var det kokt seifilet, hollandaise-saus og nesten 200 gr kokt blomkål.
Det skal vel ta lenger tid før det gir utslag på stix'en? :confused:
Kan godt stemme, ja. Men husk at stixen ikke "vet" forskjell på om det er kroppsfett eller fett fra mat du forbrenner... Men velg den ooptimistiske varianten - klart ting har begynt å skje :)
Høres ut som meg - er også på min andre dag og har fått rosa på stixen. Merker du noe sitring i kroppen? Jeg sover bedre enn noen gang, og tenker ikke på mat, og har enda ikke merket noe til bivirkninger (men kanskje det kommer etterhvert). Ønsker deg lykke til videre - det blir gøy å følge med!!:)
Ja, det har jeg lest i boka tror jeg... Eller var det her et sted. Er det noen pekepinn på hvor lang tid etter et måltid man skal måle? Jeg testet minst 4 timer etter at jeg hadde spist. Da hadde jeg spist seifilet, blomkål og hollandaise-saus (den er det jo smør i da).
Har ikke kjent noen sitring :) men kroppen var rar på tirsdag (1. dagen). I går gikk det mye bedre... Eneste er at jeg føler meg litt kvalm.... Og løper mye på do, til og med på natta... Det bruker jeg ikke gjøre. Lykke til til deg også :stortsmil
Den do-løpinga er jeg med på - løper i ett sett. Kvalmen har heldigvis holdt seg borte, men jeg merker at det kan bli litt mye egg...også er jeg ikke så glad i skinke som jeg trodde (ugggh). Uansett, dette går så det griner...ikke sant;)
Hei
det står i boken og på vedlegget i ketolysestixene, at det anbefales å måle urinen om kvelden ! om morgenen er målingen mer usikker.
Vennlig Hilsen
Torkil Andersen
Ja, det var om kvelden jeg målte. Før jeg skulle legge meg, ca. 4-5 timer etter middag. Takk for at du tar deg tid til å svare på innleggene våre her inne.:)
Hei
Målingen er uavhengig av om du har spist eller ikke! .
Hos normale mennesker kan det være utslag om morgenen, hvis man f.eks bare har spist lett kvelds kl 18 og siden trent et par timer og så ikke spist noe før neste morgen, da er det lite karbophydrat i kroppen og kroppen starter på å danne de enzymer som skal få ketosen i gang. Derfor kan morgentesting være usikkert å tolke.
Vennlig Hilsen
Torkil
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.