< Tilbake til oversikten

Mensen og matlyst

Paris sa for siden:

Dårlig ord-kombinasjon:rolleyes: men prøver meg med et spørsmål likevel. Har dere matlyst når dere har mensen? Jeg er helt ute om dagen. Jeg har det nokså tøft mentalt også - så kan være det? Men i går orket jeg nesten ikke noe mat. Og i dag føles jeg ikke sånn supersulten heller. Om morgen har jeg uansett ikke noe matlyst, så dagen kan jo snu. Men problemet er at når jeg har det sånn - blir dagene mine så rare. Jeg spiser nesten ikke - og det jeg spiser har ofte vært snacks osv (før lavkarbo!! vel å merke!)

I dag har jeg lite tilgang på ordentlig mat - og jeg blir så sløv å finne på ting å lage meg - når det jeg helst vil er å krype under dyna og få sove!

Rin sa for siden:

Jeg blir monstersulten i 1-2 dager rett før, men når jeg får mensen er jeg liksom ferdig med all spisinga, og blir vel også mindre sulten enn normalt. Nødløsningen min er ofte pålegg (gulost og kjøttpålegg) rullet rundt litt smør. :o

bittersweet sa for siden:

Jeg er omvendt jeg også.. Jeg fikk mensen en uke for tidlig denne gangen, og jeg var så fysen på potetgull at jeg nesten sprakk.. Og jeg skjønte jo selvsagt ikke hvorfor.. Så ja - jeg spiser masse før mensen, men når den kommer, går det over...
Håper du finner igjen matlysten din! :)

Emely sa for siden:

Jeg er også helt omvendt! Spiser mye dagene før, og gir meg når tanta har dratt :) Må ha sjokolade også!! :p

Paris sa for siden:

Godt tips!! :)

Paris sa for siden:

Jeg må jo innrømme at jeg også var svært fysen i går ;) Det jeg spiste var stort sett 1,5 plate sjokolade fra sukkerfritt :o så der er vi nok like...

matlysten derimot!! Men nå skal jeg prøve pålegg og gulost i smør:p

Kathja sa for siden:

jeg får sjokolademonstret over meg ehh eller i meg,ved mens tider.
Selv om jeg ikke får mens (har endometriose og hopper over mens pga syke smerter) så kommer dette suget .Rare greier! Da kunne jeg stappe i meg all den sjokoladen jeg kunne bære hjem eller syte til Gubben om å kjøpe.Jeg har ikke mye matlyst,bare jag etter godteri og spesielt sjokolade
Har ikke merket samme suget nå på lavkarbo,kun litt .Deilig å slippe sjokkomonsteret

Hircine sa for siden:

Et tips til digg "snacks" er å steke bacon (så mange skiver du vil) i litt (eller mye om du foretrekker det) smør, så helle oppi fløte når de er ferdig (men oppå baconet)! Fikk tipset fra en annen tråd her inne, og prøvde det i går, superdigg! Fløten blir mye tjukkere, og får litt baconsmak i seg, SÅ GODT! :) Jeg skal ha det igjen i dag ;)

Dolsi sa for siden:

Kjenner til det sultmonsteret som sitter i magen i forbindelse med mensen ja.
Jeg får et helt vanvittig sug i magen de siste dagene før jeg venter mensen. Har det på samme måte når jeg har eggløsning.
Synes det er fryktlig slitsomt de dagene dette står på, for det handler egentlig ikke om sult, men om et sug.
Altså jeg kan ha dette suget i magen og tro at jeg er sulten,men om jeg spiser så er jeg jo mett. :eek:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.