sunshine90 sa for siden:
Jeg har spist lavkarbo i ca 1 måned nå, og er strålende fornøyd!
jeg har ingen ønsker om å gå ned i vekt, da jeg allerede er undervektig i følge min BMI. Grunnen til at jeg endret kostholdet mitt er fordi jeg hadde store blodsukkersvingninger samt mye vondt i magen, men dette har heldigvis blitt mye bedre nå. Den første uken gikk jeg overraskende ned 3 kg, men jeg regner med at dette bare var vann.
Så til spørsmålet mitt; Jeg spiser mye mat på LCHF, sikkert mer enn jeg forbruker og. Det sies at dette kostholdet er vektregulerende, men hvorfor går jeg ikke opp i vekt? jeg veier per idag 52 kg og er 173 cm høy. jeg veide 55 kg før jeg la om kostholdet mitt. jeg ønsker ikke spesielt å gå opp i vekt, men jeg bare syns det er litt rart siden jeg spiser så mye (føler jeg ihvertfall selv:p)
Et eksempel på hva jeg spiser en dag:
Frokost: 2 egg stekt i masse smør med majones og skinke + en kopp kaffe med masse fløte:D
Lunsj: Stor salat med masse ost + bacon/spekeskinke + paprika + tomat + oljedressing
Mellommåltid: et par paranøtter/mandler
Middag: Kylling/kjøtt/fisk med grønsaker og masse saus av fløte/seterømme/creme fraiche
Kvelds: Bær med fløte
Ikke alltid jeg spiser kveldsmat eller mellommåltider, men det pleier å bli mye fløte og smør i løpet av en dag;)
Ellers må jeg bare nevne at jeg ELSKER lavkarbo:D har aldri spist så variert og ikke minst GOD mat i hele mitt liv! så dette er noe jeg kommer til å fortsette med livet ut. jeg har også vært mye plaget med kviser, men de er så godt som borte! Halleluja:p