FrkMarge sa for siden:
prøver å finne ut av det... trodde det var mye jeg, men alt jeg finner er tallet 3,2:eek:
hvorfor er det så farlig å drikke pils i forhold til vin da?:confused::confused::confused::confused::confused:
FrkMarge sa for siden:
prøver å finne ut av det... trodde det var mye jeg, men alt jeg finner er tallet 3,2:eek:
hvorfor er det så farlig å drikke pils i forhold til vin da?:confused::confused::confused::confused::confused:
Kitsu sa for siden:
Antageligvis fordi næringsinnholdet i pils er oppgitt per 100g - altså per dl. Dermed vil det være 16g kh i en halvliter. Restsukkeret i vin er oppgitt per LITER, og når det da finnes viner med tilnærmet null restsukker vil det være langt å foretrekke foran pils.
annex sa for siden:
LITE-øl har ca 1 karb pr 100 g, så da blir det ca 5 karber i en halvlitersboks. Det er jo endel bedre. Men det er ikke for ingenting at øl kalles "flytende brød".
FrkMarge sa for siden:
Ja jeg vet jo at det er oppgitt pr 100g, det er jo allematvarer det.
Antall gram fett pr 100 g, antall g protein pr 100g og antall av alt inkludert kh pr 100g.
Skjønner ikke hvorfor det er verre at det er 3,2 % kh i øl mot at det er 2,9 % i rømme eller fløte fx???
Det er jo tillatte produkter, så hvorfor ikke pils?
Om jeg faktisk skal unne meg en øl, vil jeg ha en GOD øl, og da blir det ikke LITE ;)
trillian78 sa for siden:
Det har jo litt med mengde å gjøre da. Man drikker lett en halvliter pils. Kanskje flere. Men du spiser ikke en halv liter rømme sånn uten videre...
Kitsu sa for siden:
Når spiste du siste en 6-pack rømme? XD ler Joda, det har nok med mengde å gjøre som trillian78 sier å gjøre. En pils blir ofte to blir ofte tre osv. Men om du vil bruke hele "dagskvoten" kh på øl, så er det jo ingen som stopper deg. Og jeg er forøvrig enig - LITE er ikke godt øl. Jeg velger dog å drikke vin i stedet, om jeg skal unne meg noe.
Hamster59 sa for siden:
Kjøpte et par flasker lavkarbo-rødvin før helga; Jacob's Creek Merlot og Monte Antico. Har smakt på den første, den var god! Har også en boks Chardonnay, den er også lavkarbo.
FrkMarge sa for siden:
Jeg kjøper generellt tørr rødvin når jeg kjøper det, og det er ikke såååå ofte, så jeg unner meg det når vi har.. :)
Men det er ikke alltid man har tenk på forhånd da, også er man i butikken og får lyst på et par øl på lørdagen til maten (ikke mer), og da er polet langt unna og kanskje allerede stengt... det er derfor jeg lurer:rolleyes:
Kunne godt tenkt meg å "ta en øl" til maten innimellom... uten at det blir noen fest av det fordet liksom. klarer meg fint med 1-2 pils på en lørdagskveld hjemme jeg:)
Men er det som om jeg skulle ha spist en halv loff liksom?
Kitt sa for siden:
JA:ja:. Eller ikke helt en halv, da!:p
Dersom du drikker 6.66 dl vanlig øl, får du i deg 21.2 karber noe som tilsvarer ca 50g hveteloff, eller 2 skiver om du vil!
Noen er veldig strenge på hvor karbene kommer fra, andre bare teller dem og blåser i om de kommer fra grønnsaker eller øl, om du skjønner!;)
Kitsu sa for siden:
Synes jeg så et sted at du hadde tenkt å prøve deg på ketolyse - og da vil det si at en halvliter fyller hele anbefalte "dagskvoten" din av kh, i alle fall i starten. Dvs. at du bare "kan" spise kjøtt, fisk eller ost hele den dagen - ikke akkurat ett balansert kosthold det. Vil nok heller anbefale deg å bruke de kh på grønnsaker og evt. ta deg et glass tørr vin til maten da. XD
FrkMarge sa for siden:
Godt poeng...:oLavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.