< Tilbake til oversikten

Hvor gjør jeg feil?

chrysmynta sa for siden:

Mitt aller første innlegg her, håper jeg kan bidra mer etterhvert! :D

Har holdt på med Fedonkost ca 6 uker nå, men kanskje med litt mindre karber og litt mer fett (tror jeg). Har ikke regnet på gram, osv, men dropper stort sett c-måltidet og spiser mer bær og mindre frukt.

Kiloene raser av mannen, mens jeg syns det går smått. Jeg vet at jeg kanskje drikker litt mye kaffe (inntil tre kopper), jeg spiser gjerne litt mye mørk sjokolade (50-100 g i uken) og jeg spiser for store porsjoner (men balanserte). Hvilke erfaringer har dere andre med disse punktene, stagnerer vekten?

Er selvsagt mulig jeg bare har litt høye forventninger til vektreduksjonen, har gått fra 82 til 79 til nå. Er 163 høy. Trener ikke intensivit, men går mye.

Supah sa for siden:

Jeg tror ikke egentlig du gjør noe galt. Jeg tror at du har rett i at dine forventninger om vektreduksjon har vært litt høye.

Fra 82 til 79 er 3 kg. På 6 uker vil dette si en nedgang på 0,5 kg i uken. Det er jo veldig bra! :smile:

chrysmynta sa for siden:

Syns du, så bra! Er vanskelig å endre på alle disse tre åpenbare "avvikene" fra Fedonrådene, men jeg tenkte å redusere sjokoladeinntaket denne uken. Det er det letteste, tror jeg. Har sikkert forventet litt mye, ja, og mannen raser som sagt ned i vekt, selv om han IKKE er like "flink" som meg...

LenaBeatrice sa for siden:

Jeg tenker sånn jeg, at hvis du trives slik du har det nå så skal du fortsette. Du går jo ned i vekt også.
Husk at du skal tilegne deg en livsstil du kan leve med, hvor du har det godt :)

chrysmynta sa for siden:

Det er jo et godt poeng, jeg har det jo ikke egentlig travelt. Og jeg trives så godt med den nye kosten, ja! Ingen tvil om at dette passer for meg, jeg savner ingenting, og føler meg helt super!! :D

lifejack sa for siden:

Jeg synes det høres ut som om det går strålende for deg, jeg:)
Du trives, og har en gjennomsnittlig nedgang på 0,5kg i uken, som er veldig bra!
Ikke sammenlign deg med mannen din. Det kan fort bli litt urettferdig, da menn ofte går raskere ned enn kvinner.
Stå på videre:heia:

Slegg sa for siden:

Kanskje har mannen din mer å ta av? Jo større en er, jo flere kilo tar en av ved omlegging. Nå spekulerer jeg bare, og ikke meningen å være frekk med mannen din:)

chrysmynta sa for siden:

Ha ha, mannen har nok ikke mer han skal ned, men han er jo mye større enn meg i utgangspunktet. Høyere og tyngre. Tar til meg alle godord, og stoler på at jeg ikke gjør noe grunnleggende feil. Har vel latt meg blende av mannens udelte suksess - forventninger er herved justert. Takk! :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.