< Tilbake til oversikten

Temperatursvingninger i kroppen

Tasja sa for siden:

Jeg har lest her inne at mange sier at de blir varme av å spise lavkarbo, og at andre fryser letter etter at mange kilo har forsvunnet.
For meg er det slik at jeg generelt sett er varmere enn før, tidligere var jeg veldig kald på kveldene.
Jeg har alltid vært glovarm om morgenen, og må gjerne gå turer rundt i huset uten så mye klær for å kjøle meg ned til normal temp (flaks at det ikke er innsyn her :p).

Er det slik at forbrenningen påvirker temperaturen i kroppen? Og er det da slik at når jeg har perioder på dagen jeg fryser, at forbrenningen er dårligere? Har på de samme klærene, og temperaturen i rommet er den samme. Noen andre som har skiftende temperaturer? Eller er dere stort sett alltid kald eller alltid varm?

Greddy sa for siden:

Temperatur er et resultat (anergi) av at det blir gjort et arbeid i kroppen. Så ja når tempen går opp så betyr det blir gjort en større arbeid i kroppen i din. Ergo energiforbruket går opp.

Pruttilutt sa for siden:

Jeg er varmere generelt, og ekstra varm etter måltider med mye fett. Hvis du spruter tennvæske på grillen blir flammen umiddelbart større, og sånn virker det for meg også.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.