< Tilbake til oversikten

Fiberhusk

Lene1970 sa for siden:

Har jeg aldri hørt om ...før jeg kom borti lavkarbo. Mne aner ingenting om det. Kan noen fortelle meg litt om det ?Hvor får jeg kjøpt det, hva brukes det til osv osv osv osov ...

Håper p åsvar fra dere !

Mamseen sa for siden:

Du får kjøpt fiberhusk på helsekostbutikker, og endel matbutikker har det også, f.eks Meny.
Brukes i bakst bl.a.

Nephilia sa for siden:

jeg bruker det som melerstatning i muffins og pannekaker.

Det er ganske dyrt, nesten 100kr i norsk helsekostbutikk, men det er veldig drøyt. Ikke mye som skal til, i pannekakerøra tror jeg at jeg brukte ett par spiseskjeer. Det får røra til å svelle mer og mer jo lenger det står. I starten synes jeg pannekakerøra var litt tynn, men etter å ha stått noen minutter måtte jeg nesten ta mer væske i.

Camomilla sa for siden:

Jeg kjøper fiberhusk på Meny - er billigere enn helsekost :) Bruker det mye i bakst - fungerer som bindemiddel og sveller veldig :)

Lillemy71 sa for siden:

Denne frå du på f.eks Meny, Spar m.fl (ser fler og fler som tar den inn):

[img]http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSSXLfbYN-VBPtoeq3DBKHZ5IBwc6b_fJAbIE0R1mJJ_gOWJPb_qw[/img]

Mens denne, som er en grovere type, kjøper jeg på helsekost:
[img]http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQwrqdisMy-Mo4ptTFO-qwzriZ8Old7pP5iU1aiEMzKFoOvOtUVHg[/img]

har du mulighet til å kjøpe i Sverige er det mye billigere eller bestille fra Iherb. For min del er dette et must i alle typer bakverk, frokostblanding og ikke minst knekkebrød. Bruker også en liten teskje i brokkoli/blomkålmos for å binde denne litt.

Lene1970 sa for siden:

Tusen takk for svar alle sammen !

Engledans sa for siden:

Den lille posen på 100 g, koster vel 50 kr, men boksen på 300 g, koster rundt eller under 90 kr (husker ikke helt)

Tula sa for siden:

Jeg bestiller fra iHerb.
Denne: Fiber husk
Den er mye, mye billigere enn i Norge, veldig drøy og smakløs.
Liker ikke helt den smaken på de som selges i her jeg.

Pøsh sa for siden:

Jeg kjøpte i Sverige sist jeg var der. Kostet ca 30 svenske for 200g.

Engledans sa for siden:

Var det på dagligvare butikk? mannen kjøpte for meg på helsekost og der var den svindyr, 90 kr for 200 g.

Tulla1966 sa for siden:

Jeg kjøpte 300 gram Fiberhusk på Nordby mat til SKR 49,90, nå før helgen.
(Gul eske)

Pøsh sa for siden:

Ja, det var på eurocash. En grønn og gjennomsiktig pose som står Pshyllium på. Helsekosten i Sverige er ikke billig har jeg erfart. Har hørt at de har fått inn mye lavkarbo på Maxi mat også.

effie sa for siden:

Phsyllium har de også på Meny. Til ca halve prisen av Fiberhusk....:)

HenrikBooe sa for siden:

Jeg får kjøpt det på Coop Prix :D

Ellers finner jeg det på Life og Sunkost :D

M&#279;nulis sa for siden:

Dytter opp denne litt.
På Maximat i Töcksfors betalte jeg mellom 50 og 60 SEK (maks 53 NOK) for 300 g (en boks) med fiberhusk.
Lurt å kjøpe det når man først er i Sverige, ja. :ja:

annholte sa for siden:

fint for en som nettopp har begynt med lavkarbo,å få tips hvor en kan kjøpe ting,leser mye om tips og oppskrifter

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.