< Tilbake til oversikten

Dolce Gusto kaffe?

mayeliz sa for siden:

Jeg har nylig lagt om kosten til lavkarbo, og det går kjempefint.
Ligger på ca 10 karber, ca 75% fett og ca 25 % proteiner pr dag.
Jeg sjeier ikke ut med noe, men savner mine Dolse Gusto melkebaserte kaffer...
Karbo-innholdet i dem er ca 10 pr kopp, og sikkert ikke de smarteste karbene jeg kan velge. Men vil det ødelegge "noe" for en ev.vektnedgang hvis jeg unner meg en slik kaffe pr. dag? Noen som har noen synspunkter på dette?

Charlott sa for siden:

Ikke helt optimale karber nei ;)
Men, dette er nok en ting du må prøve ut for å se hvordan akkurat din kropp reagerer :)
Stopper vektnedgangen vet du jo hva som mest sannsynlig er synderen :)

Dollsine sa for siden:

Da foreslår jeg at du lager deg en aroma- eller intensovariant og fyller på med fløte, litt kanel kanskje eller annet etter smak. Da slipper du karbene og får en deilig drikke :)

lillemeg88 sa for siden:

hvor finner man info om karber/kalorier i de kaffene? har prøvd å lete etter det på nettet før, men finner ingen ting jeg :/

mayeliz sa for siden:

Infoen står på pakkene til den enkelte varianten :-) De sorte kaffetypene står det ikke noe på, men de inneholder heller ikke verken fett, karber eller annet av betydning for lavkarbo kost :-)
Aroma, intenso eller annen sort kaffe med fløte, er ikke i nærheten av f.eks en Dolse Gusto Latte Macchiato - så det er dessverrre ikke et alternativ for meg...
Får nok bare prøve meg frem... for vil gjerne fortsette med kaffen min ,-)

Dollsine sa for siden:

De er ikke lette å finne nei; jeg har brukt litt tid selv. Men du klikker på den smaken du vil ha, og nederst til venstre er det en ramme som heter Ingredienser, se innhold. Klikk der, så finner du det.

Eksempel: www.dolce-gusto.no/NB/Smaker/Aroma/Pages/Aroma.aspx

Carisma sa for siden:

Hver sin smak.. Jeg ville ikke ofret nedgangen for noe som smaker gammelt oppvaskavann. Men det er meg da... :o

Supera sa for siden:

Latte macchiato er jo bare bittelitt espresso og masse melk. Så lag deg espresso og ta masse fløte i (eventuelt også vann)?

Moren min elsker sånn sukkerkaffe som man kjøper i pulverform. Enten det er med vaniljesmak, karamellsmak, sjokoladesmak eller hva det nå er. Jeg sa til henne at jeg skulle prøve å lage en sunnere versjon og se om hun likte den. Eggemelk med pulverkaffe, søting, vaniljepulver og en dæsj fløte i på slutten var bedre enn enn den hun kjøpte. Til og med med pulverkaffe altså! Jeg brukte pulverkaffe fordi jeg ikke drikker kaffe, så jeg gadd ikke å brygge til henne. :geip:

Jeg pleier å lage kakaoversjon med kanel. Eggemelk, kakao, vaniljepulver, søtning og en ceylonkanelstang til å røre med. Og av og til litt fløte. Mmm! Smaker helt herlig synes jeg! Vanlig kanel går jo selvfølgelig også siden ceylonkanel er vanskelig å få kjøpt i Norge. Men det er mye mindre giftstoffer i ceylonkanelen.

Så: eggemelk + espresso. Søtning hvis du vil ha. Ferdig.

Det er ikke sikkert at du synes det er en fullgod erstatter, men jeg ville gitt den en sjanse i alle fall. Men det er ikke noe du kan drikke på hele dagen. Den metter veeeldig. Det er rett og slett et måltid.

lillemeg88 sa for siden:

takk for svar og link :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.