Jeg sliter litt med maten idag, har liksom ikke lyst på noe selv om jeg kjenner at jeg er sulten. På slike dager er det vel ekstra viktig at det lille man får i seg er riktig sammensatt!
Idag har jeg klart å få i meg en kaffe med fløte og cocosa, samt to små porsjoner med cc, tyrkisk yoghurt, en fløteskvett og litt fun light. Jeg drikker også så mye vann som mulig, men er ikke så veldig flink til å få i meg nok vann. Det skal jeg bli flinkere til.
Så hva spiser dere på slike dager? Regner med alle har en sånn dag innimellom :o
Eggemelk metter godt. 50 g meierismør, og ett egg vispes sammen, så tilsetter du 2 ts kakao, 1ss sukrin og har det i et krus, så fyller du opp med kokende vann. Den gugga du mixer sammen tar lit over halve kruset mitt, så det trengs ikke så mye vann. Kan godt ha i litt fløte og.
Ellers pleier jeg å spise kokte egg med meierismørterninger oppå, når jeg ikke har matlyst.
Eggemelk ja, det kan jeg jo erstatte morgenkaffen med på slike dager. Holder meg mett i timesvis!
Ellers så ser jeg at med det jeg har spist idag er prosentfordelingen slik:
Fett 88 %
Protein 8 %
Karbohydrat 4 %
Kanskje litt lite protein, men vi skal grille til middag så da får jeg i meg litt entrecote, salat og grønnsaker.
når jeg har lite matlyst blir det ofte cottage cheese med nøtter, krem og kanskje litt bringebær. eller så varmer jeg opp protein-shake og pisker krem som jeg har over, mmmmm :D
jeg spiser markell i tomat m. majonese, eller lager en smothie. Kokte egg. blomkål og brokkoli suppe med fløte i. men sliter selv litt om dagen med matlyst og hva jeg skal lage...
F eks bringebærsmoothie:
50-70 g bringebær
vann
1 eller to egg
to-tre ss CC
et par ss rapsolje
Det pleier å gli ned her
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.