< Tilbake til oversikten

vekter= støll

Okie sa for siden:

Ble første gang på lenge og jeg ventet å bli støll, men ikke riktig så mye. Syns nesten det økte enn å avta de siste dagene (var på tors forresten). Er det kanskje lurt å øke karbo noe. Ifølge diett.no ligger jeg som regel under 20g. Kan det også være grunnen til at jeg syns det var tyngre å trene enn vanlig?

takk for svar om noen kan gjøre meg klokere...

Batillip sa for siden:

Støll. Fnis. Jeg er i ketose, og føler egentlig at det er lettere å trene nå enn før. Kan hende det er litt psykisk også, jeg er jo så svimlende motivert.

Kitt sa for siden:

Det er tyngre å trene den første tiden man spiser ketogent. Inntil kroppen får taket på å bruke ketoner som brennstoff(2-6 uker eller litt mer), vil treningen virkelig kunne være et mareritt.
Når kroppen først finner ut av det, vil men så kunne trene og trene uten å gå tom, for man møter jo ikke veggen som på et karbohydratbasert kosthold.

Har ikke hørt at det tar lengre tid å restituere. Det er dog vanlig at stølheten blir verre dag2 og 3, for så å fort bli bedre etter det!

Dersom du øker på karbene, må du jo bare gjennom det samme igjen, så det vil jeg ikke anbefale.

Søker du på tråder startet av BitTorres her inne, finner du mye om ketolyse og trening!:)

Okie sa for siden:

Å takk det skal jeg gjøre. For energi har jeg masse av, bare ikke styrke om dere skjønner :-)

så da må jeg bare holde ut altså. Har spist ketogent i snart 3 mnd da, men har ingenting å si siden jeg ikke har begynt å trene før nå kanskje?

Kitt sa for siden:

Har du masse energi, kommer nok styrken bare du kommer ordentlig i gang, tenker jeg!
Lykke til! :)

Okie sa for siden:

Jeg håper det for syns det er godt å trene annet enn bare kondis. Er litt selvpiner for syns det er godt å kjenne at kroppen har jobbet men fy så støll og vondt. begynner å bli pyse i mine "gamle" dager jeg kanskje hehe...:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.