< Tilbake til oversikten

Partystoppere, igjen!

bigmum sa for siden:

Hjelp! Nå har jeg stått stille en lang stund, både i vekt og centimetere. Jeg har hele tiden gått ned mens jeg har spist nøtter, 86 %, fløte, bringebær, tomater, og drukket vin :o. Men nå er det visst helt slutt, til tross for at jeg har minst 7 kg igjen.
Alle de overnevnte matvarene er kjent som partystoppere, men nå tenker jeg at jeg må kutte dem ut, men så er spørsmålet mitt: Hvilken er den VÆRSTE partystopperen tror dere? Er det 86% tro? Har spist 2 ruter hver dag :eek:

bigmum sa for siden:

PS: har vært i ketose hele tiden

Brimstone sa for siden:

De siste kiloene sitter som bare f... på meg uansett hva jeg gjør. Jeg har etter mye om og men valgt å spise det samme som jeg alltid har gjort, så får de siste 5 kiloene mine gjøre som de vil, jeg har det ikke travelt ettersom jeg koser meg ned i vekt :)

Men kutt en ting om gangen en stund og se om det har noen virkning?

bigmum sa for siden:

Ja jeg tenkte jo at jeg må kutte en ting om gangen, men for enkelhets skyld så ville jeg starte med den som dere mener er VÆRST...derfor lurte jeg på hvilken dere tror er værst, hehe. Jeg tror vel kanskje selv at det kan være sjokoladen, men det er jo den jeg har MINST lyst til å kutte ;)

Pøsh sa for siden:

Tror at det der kan være veldig individuelt, så tror nok du må prøve deg frem :smile:

bigmum sa for siden:

Ante meg at det kom til å bli svaret ;) Men lov å prøve seg! :p

manne sa for siden:

Jeg ville kuttet nøttene først... :)

smgj sa for siden:

Det kommer jo an på mengdene du spiser de ulike tingene i da... 2 ruter 86% er helt sikkert mindre partystopper enn 2 glass vin - om det er de daglige mengdene man snakker om.
1 plate 86% er sikkert verre enn 1 tomat osv.

Men er det 2 glass vin i helga eller 2 ruter sjokolade daglig så blir det vanskeligere å gjette...

Bestemamma sa for siden:

Jeg hadde kutta alle sammen på en gang og sett om det hadde noen virkning...deretter innført dem igjen en etter en.....:p
Virketid minst en måned....:D

Bøtt sa for siden:

Hvor lenge har du gått på ketolyse?.Du vet at etter 6mnd på ketolyse så vil ofte vekten stå stille for kroppen har vendt seg til ketosen.Er da ofte lurt å ta en pausse i 3mnd for så å gå tilbake på ketolyse for å ta resten av kiloene.Dette står i boka så det er det jeg måtte ha gjort nå etter 10mnd på ketoyse:ja:

Håper du finner ut av det ,lykke til:)

Carisma sa for siden:

Jeg ville tatt et par uker på atkins induksjon. Da får du "rensket opp" i de fleste feller og kommet helt tilbake på et renest mulig kosthold.

Bestemamma sa for siden:

Men hva slags pause er det en skal ta da? Jeg liker dette kostholdet så godt at jeg aldri kunne tenke meg å gå høykarbo engang.... Så hva søren skulle en ha funnet på? :eek:

Jeg har sett etter i vektskjemaet mitt og ganske riktig..etter 6 måneder stoppet vektnedgangen....etter ytterligere 3,5 måneder går jeg videre ned..... Tilfeldig? Nei, Torkil vet nok hva han gjør.

Men jeg har ikke gått ut av ketosen, bare eksperimentert og kost meg med maten....riktig nok økt på en smule med karbene ettersom jeg ikke har så langt igjen til målvekten min, og humøret trengte en liten dytt......:D Du skal se kroppen visste hva den skulle gjøre - helt av seg selv :p

Om TS (bigmum) startet ketolysekuren da hun ble medlem har hun vært i ketose i 7+ måneder......:) Følger mønsteret med andre ord...:D

bigmum sa for siden:

Takk for svar alle mann! Var et godt tips å fjerne alle utskeielsene, og så innføre dem igjen en etter en, men det er jo litt kjeeeedelig å ikke kunne kose seg litt daahhh....Men er nok absolutt det smarteste! Blir jo litt som å gå Atkins induksjon også det, bare at man i tillegg må begrense osten...
Noen tips om snacks som utelukker nøtter, sjokkis, ost?? Ikke mye igjen da nei. Men babymagen skal BORT, så det går nok det også.
Oj!! Kom forresten på at jeg drikker jo litt Cola Light da!! Hver dag! Kanskje på tide å kutte DEN også!

Bøtt sa for siden:

Er nok ikke meningen med pause med høykarbo nei d går en jo opp igjen.Jeg også trives veldig med kosten men siden jeg har stått stille så er jeg litt usikker jeg også om jeg skal ha generell lavkarbokost med flere sunne karbs eller fedon.Tenkte også på south Beach.For så å gå tilbake på ketolyse som jeg trives veldig bra med.
I boken står det bare at en pause på 3 til 6mnd er smart ,.

Bestemamma sa for siden:

Hem, forstår ikke hvorfor han ikke har beskrevet hva som evt. skulle spises i den pausen..... Merkelig :(

Bestemamma sa for siden:

Ja, fjern cola lightn Det var Cola light som gjorde at jeg ble tjukk første gangen...det er jeg heeeelt sikker på....ble så sulten av den at.... Syns nesten jeg kjenner følelsen av cola light-sult i magen bare av å tenke på det. :mad:
Da vi gikk over til vanlig cola gikk vi faktisk ned i vekt....tilfeldig? Neppe :o

Men hvorfor ikke la være å tilføre noe nytt når du skal finne ut om det er noe av det du skal kutte ut som kroppen din oppfatter som partystopper. Du kan jo komme til å tilføre noe til kostholdet ditt som virkelig er en partystopper....nei, kutt ut de tingene du snakket om og la være å tilføye nye....:)

Carisma sa for siden:

Det finnes en egen bok på det, "Etter slankekuren"

Bestemamma sa for siden:

Hem, jeg har ikke råd til å kjøpe bøker...er dyrt å være fattig. :o Må prøve på biblioteket........:)

Carisma sa for siden:

Biblioteket er vel ikke dyrt... ;)

Bestemamma sa for siden:

Nei, men så omstendelig..... og det er ikke sikkert de har den inne... Er ikke noen av dere her som har lest hva han anbefaler i den da? ;)

Carisma sa for siden:

Omstendelig? Nå kan man jo gå inn på nett og sjekke alle bibliotek, eller få den bestillt inn fra andre filialer. Så får man beskjed om at den er klar, tar ca fem min å hente den. Så hvis man vil, er det jo ikke så vanskelig....

Bøtt sa for siden:

Hei igjen Bestemamma,jeg har desverre ikke lest den boken men kan jo være andre her inne har lest den:)

VSB sa for siden:

Synes folk her inne har snakket generelt om Fedon, generell lavkarbo eller atkins vedlikehold etter ketolyse...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.